همشهری آنلاین: گزارش‌های اولیه حکایت از آن دارد که حمله انتحاری روز سه شنبه علیه کاروان خودروهای نظامیان خارجی در جاده فرودگاه کابل ۱۷ زخمی برجای گذاشته است.

حمله انتحاری علیه کاروان ناتو در کابل ۱۷ زخمی برجای گذاشت

به گزارش ایرنا از کابل، منابع خبری افغانستان اعلام کردند این حمله در منطقه 'مکرویان سوم' در جاده فرودگاه کابل رخ داد و صدای انفجار چنان شدید بود که در اکثر مناطق پایتخت شنیده شد.

یک منبع خبری افغان گزارش داد که این حادثه 17 زخمی برجای گذاشته است که در میان آنها، افراد غیرنظامی از جمله سه کودک و سه زن نیز به چشم می خورند.

با این حال، شمار قربانیان این حمله هنوز مشخص نیست. نیروهای پلیس محل حادثه را محاصره کرده اند و به خبرنگاران و افراد عادی اجازه ورود به آنجا داده نمی شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم زمان دقیق انفجار را ساعت 1:20 بعد از ظهر به وقت محلی و تهران بیان کرد.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد که محل وقوع حادثه، جاده فرودگاه کابل، در 500 متری سفارت امریکا و نزدیک پایگاه نظامیان خارجی مقیم پایتخت افغانستان بوده است.

«سید گل آقا» معاون پلیس کابل هم با تایید این موضوع که انفجار، ناشی از یک حمله انتحاری بوده است، گفت: انتظار داریم این حادثه تعدادی کشته برجا گذاشته باشد؛ هرچند هنوز برای اعلام آمار زود است.

انفجار یادشده، همزمان با پایان ساعت اداری و خروج کارمندان دولت صورت گرفت.

ساعات اداری افغانستان در ماه رمضان کوتاه تر است.

سرهنگ پیاده «برایان ترایباس» سخنگوی ناتو در افغانستان هم در این باره گفت: می توانیم تایید کنیم که کاروان نیروهای ائتلاف مورد حمله قرار گرفته است و اکنون در حال گردآوری اطلاعات بیشتر هستیم.

هنوز آماری از قربانیان احتمالی انفجار امروز مخابره نشده است.

هفته گذشته نیز یک انفجار در نزدیکی پارلمان افغانستان در کابل، باعث تنش در فضای پارلمان شد و توانایی شبه نظامیان در نفوذ به عمق پایتخت افغانستان را به نمایش گذاشت، هرچند تمامی 8 مهاجم به قتل رسیدند.

کد خبر 299680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha