همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز سه شنبه دقایقی پس ازورود به هتل کوبورگ مذاکره با جان کری همتای آمریکایی خود را از سر گرفت.

مذاکرات هسته‌ای

ایرنا نوشت: در این مذاکره، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا حضور ندارند.

ظریف یکشنبه عصر چهارمین نشست خود با جان کری را در کوبورگ برگزار کرد و بعد از ان راهی تهران شد. اکنون بعد از یک روز توقف در تهران به وین بازگشته و مذاکره با وزیر خارجه امریکا را برای رفع اختلاف ها در واپسین روز های مهلت مقرر برای نگارش متن توافق جامع از سر گرفته است.

ساعت 14 به وقت محلی - 16 و 30 به وقت تهران - سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با ظریف دیدار خواهد کرد و ساعت 16 - 18 و 30 به وقت تهران - یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دیدار با وزیر خارجه ایران به کوبورگ خواهد آمد.

نظر عضو تیم مذاکره کننده کشورمان درباره تمدید مذاکرات

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران گفت که مذاکرات تا چند روز آینده و برای رسیدن به توافقی خوب ادامه خواهد داشت.

این مذاکره کننده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: مشخص نیست مذاکرات تا چه روزی ادامه می یابد ولی بحث تمدید مطرح نیست.

وی اظهار داشت: مذاکره کنندگان ایران اصل رسیدن به یک توافق خوب را دنبال می کنند و امروز با حضور ظریف در وین مذاکرات در سطح وزرا بر سر نحوه حل اختلافات باقیمانده و جزییات تعیین کننده ادامه خواهد یافت.

عضو تیم مذاکره کننده ایران اضافه کرد: دکتر ظریف و همتایان امریکایی و روسی امروز مذاکرات را ادامه می دهند و همزمان مذاکرات و نگارش بر روی متون در سطح معاونین در حال انجام است. پیشرفت بسیار اندک ولی کارها رو به جلو است.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: با توجه به چند موضوع مهمی که باقیمانده مذاکرات در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت .اینکه چند روز خواهد بود نامشخص است. بحث و موضوعی در مورد تمدید مذاکرات مطرح نیست.

مهلت خودخوانده ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع دهم تیر بسر خواهد رسید.

کد خبر 299688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha