همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه در اکثر جلسات هیأت دولت، شخص رئیس‌جمهور بر توجه به محرومان و مستضعفان تأکید ویژه‌ای دارد، گفت: پیشگیری از افزایش قیمت‌ها دغدغه هر روز و هر شب رئیس‌جمهور و هیأت دولت است.

به گزارش فارس، دكتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم ضیافت الهی که شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، اظهار داشت: احسان و کمک به نیازمندان بخشی از فرهنگ بومی و ملی ماست که ارزشمند بوده؛ اگر چه امروزه کمی کم‌رنگ شده است.

وی ضمن تقدیر از خیّرینی که از نیازمندان و مددجویان بهزیستی حمایت می‌کنند، گفت: دولت توانسته در قالب وزارت رفاه و وزارت بهداشت گام‌هایی را بردارد، اما با توجه به شرایط بسیار گرفتار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دغدغه‌های رئیس جمهور در جلسات هیأت دولت، خاطرنشان کرد: شخص حجت‌الاسلام روحانی در اکثر جلسات دولت بخش محرومان و مستضعفان و پیشگیری از افزایش قیمت‌ها را مطرح می‌کند که این موارد از دغدغه‌های هر روز و هر شب هیأت دولت است.

هاشمی با اشاره به کاهش برخی از مشکلات گذشته مردم در حوزه درمان، اضافه کرد: بخش قابل توجه‌ای از این مشکلات در مراکز درمانی و بیمارستانی کاهش پیدا کرده است، اما همچنان برخی از مشکلات باقی مانده است.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از بیمارستان شهدای تجریش و لبافی‌نژاد، گفت: در بازدید از این دو بیمارستان شاهد بودم که بیماران با کمبود تخت روبرو بودند و این درحالی بود که برخی از بیماران در راهروهای بیمارستان بستری بودند و من به‌دلیل کمبود تخت و شرایط در این بیمارستان‌ها از مردم خجالت می‌کشم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط بیمارستان‌ها و مشکلات موجود در مراکز درمانی، 3 درصد از اعتبارات عمرانی به ساخت بیمارستان‌ها و تأمین تجهیزات آنها اختصاص داده شده است و این در حالی است که ما در حوزه مراکز درمانی و بیمارستانی با کشورهای همسایه و منطقه فاصله بسیار داریم.

کد خبر 299701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha