چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

تفاوت بین نرخ شهریه تعیین شده مدارس غیردولتی از سوی آموزش و پرورش با آنچه این مدارس از والدین دانش‌آموزان دریافت می‌کنند به قدری زیاد است که سازمان تعزیرات حکومتی قصد نظارت بر نرخ شهریه‌ها را دارد ولی آموزش و پرورش اعلام کرده تعزیرات حق ورود به این موضوع را ندارد.

اخيرا اخباري مبني بر ورود سازمان تعزيرات حكومتي به موضوع نرخ شهريه مدارس غيردولتي شنيده شده كه نهايتا به محل مناقشه بين وزارت آموزش و پرورش با سازمان تعزيرات حكومتي تبديل شد‌. رئيس سازمان مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش ورود گشت‌هاي سازمان تعزيرات حكومتي براي نظارت بر ثبت نام و شهريه به اين مدارس را ممنوع مي‌داند و در مقابل مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران گفته كه رسيدگي به اضافه دريافتي مدارس غيردولتي تكليف قانوني تعزيرات است.

  • ممنوعيت ورود گشت تعزيرات به مدارس

اعتراض‌هاي مردمي به اضافه دريافتي مدارس غيردولتي كه هميشه زبانزد خاص و عام است و برخورد نكردن آموزش و پرورش با اين معضل موجب شده تا سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران به اين موضوع ورود پيدا كند. درحالي‌كه روز گذشته رئيس سازمان مدارس غيردولتي به استناد اسناد بالادستي وزارت آموزش و پرورش ورود گشت‌هاي سازمان تعزيرات حكومتي به مدارس را غيرقانوني اعلام كرد، مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران تأكيد كرد: «رسيدگي به اضافه دريافتي مدارس غيردولتي، تكليف قانوني تعزيرات است.»

محمد محمدي با اشاره به شكايت‌هاي متعدد مردم از اضافه‌دريافتي مدارس غيردولتي، گفت:«با فرض اينكه نظارت بر اضافه دريافتي شهريه مدارس بر عهده آموزش و پرورش باشد اين پرسش مطرح مي‌شود كه چرا تاكنون دستگاه‌هاي ناظر آموزش و پرورش گزارش تخلفي در اين مورد به تعزيرات حكومتي ارسال نكرده‌اند و واقعا چه مرجعي مسئوليت نظارت بر تخلف اضافه دريافتي (گرانفروشي) مدارس غيردولتي را به‌عهده دارد. اينكه چرا آموزش و پرورش امسال به اقدام قانوني تعزيرات كه مطالبه مردم نيز هست، حساس شده قابل توجه و تامل است.»

اين مناقشه در حالي است كه يكي از گلايه‌هاي اصلي مردم بي‌فرجام‌ماندن شكايت‌ها از اين مدارس است. وقتي خانواده‌اي مي‌داند مؤسسان و مديران مدارس غيردولتي افراد صاحب نفوذي هستند و شكايت آنها راه‌به جايي نمي‌برد طبيعي است سعي مي‌كنند با وضعيت موجود خود را وفق بدهند. اسامي برخي از مؤسسان يا مديران با نفوذ مدارس غيردولتي در فهرستي كه اخيرا آموزش و پرورش شهر تهران منتشر كرده قابل دسترسي است تا گواه اين سخن باشد.

باتوجه به ورود سازمان تعزيرات حكومتي به موضوع اضافه دريافتي شهريه مدارس غيردولتي بايد منتظر ماند و ديد آيا تخلفات برخي مدارس غيردولتي كاهش مي‌يابد يا اينكه در روي همان پاشنه خواهد چرخيد! 

کد خبر 299744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha