مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

درست در همین روزهایی که ساخت‌وساز بدون مجوز میدان سپاه توسط یک نهاد نظامی ادامه دارد، رئیس دیوان عدالت اداری از همکاری به‌منظور پیگیری این پرونده خبر داد.

تعبيري كه حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري از اين سازه كه بدون مجوز ساخته شده است ارائه كرد، بيانگر مواجهه هر شهروندي با اين سازه عظيم است. رئيس ديوان عدالت اداري كه دوشنبه شب در همايش و نشست افطاري مسئولان قضايي با مديران شهري در تالار ايران زمين سخن مي‌گفت در اين‌باره اظهار داشت: در مسير تردد خود در ميدان سپاه و پادگان ولي عصر(عج) شاهد بودم كه اسكلت فلزي بزرگي بالا مي‌رود و هر روز نيز به اين اسكلت اضافه مي‌شود، قبل از اينكه اطلاعاتي راجع به اين اسكلت به‌دست بياورم، حس ششم من مي‌گفت كه اشكالي در آن وجود دارد تا اينكه اخيرا فهميدم آقايان بدون پروانه شروع به ساخت‌وساز كرده‌اند كه اين خيلي موجب تأسف است.

رئيس ديوان عدالت اداري كشور سخنان مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت حفظ فضاي سبز را يادآور شد و گفت: كسي كه اين مجموعه را مي‌سازد يك نهاد نظامي است كه خود را ولايتمدار مي‌داند. كسي كه ولايتمدار است مگر به‌خودش اجازه مي‌دهد كه پا روي قانون بگذارد؟

حجت الاسلام منتظري عنوان داشت: برادر عزيز سپاهي، مي‌خواهي بسازي اول پروانه بگير! اگر اين در نقطه‌اي است كه نبايد تغيير كاربري داده شود، هر كسي مي‌خواهد باشد؛ نبايد حقوق شهروندان را زير پا بگذارد. چطور به‌خودت اجازه مي‌دهي در كلانشهري مثل تهران بدون پروانه چنين ساختماني بسازي؟ وي به بيانات اخير مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت حفظ فضاي سبز اشاره كرد و گفت: البته من طي اين دو روز موضوع را به بعضي از مقامات منتقل كرده‌ام. اين درست نيست كه بخش عمده‌اي از بيت‌المال هزينه شود، دستور تخريب بدهيم و بعد هم شهرداري و دستگاه قضايي را در اذهان مردم اينگونه جلوه دهيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري در ادامه به مسئولان شهري يادآور شد: معتقدم حتما بايد اين مسائل را دنبال كنيد و پايش هم بايستيد. بنده هم به‌عنوان يك خدمتگزار در دستگاه قضايي كمك مي‌كنم تا جلوي اين تخلفات را بگيريد. رئيس ديوان عدالت اداري در بخش ديگري از سخنانش خدمات شهرداري تهران را «ارزنده» توصيف كرد و گفت: مديريت شهري تهران كاري بس دشوار و پر‌هزينه است و دامنه خدمات شهرداري تهران نيز بسيار گسترده است. هر چه دامنه خدمات بيشتر باشد، مديريت و كنترل بر آن نيز سخت مي‌شود.

حجت‌الاسلام منتظري تأكيد كرد: به همين ميزاني كه خدمات شهرداري گسترده است، مردم نيز نياز دارند و دست‌اندركاران شهري بايد تلاش كنند تا هرچه بهتر و بيشتر كارها را روي ضابطه انجام دهند. وي تصريح كرد: مخصوصا آنكه تهران پايتخت نظام اسلامي است و دشمنان ما نيز تلاش مي‌كنند تا چهره تهران را تيره نشان دهند اما هر فرد خارجي كه به تهران مي‌آيد مشاهده مي‌كند كه پايتخت كشور ما با شهرهاي كشورهاي همسايه قابل مقايسه نيست و شرايط بسيار بهتري دارد. با وجود اينكه بعضي از اين شهرها حتي در تحريم هم نيستند.

رئيس ديوان عدالت اداري تأكيد كرد: به سهم خودم درباره خدمات شهرداري تهران به شهروندان دست مريزاد عرض مي‌كنم و موفقيت شهردار تهران، معاونان و شهرداران مناطق و نواحي را از خداوند خواستارم تا بتوانند چهره شهر را متناسب با اين مردم و نظام روزبه‌روز بهتر كنند. وي خاطرنشان كرد: انصافا در كوچه‌ها و خيابان‌ها در تابلوها، درخصوص شعارها به‌گونه‌اي عمل مي‌شود كه توجه به ارزش‌هاي اخلاقي، هدايت افكار و انديشه مردم به مسائل ارزشي و تعظيم شعائر اسلامي صورت مي‌گيرد. اين خدمات كمي نيست و بسياري از همين خدمات در قالب چهره‌سازي‌‌ها و زيباسازي‌هاي شهر تهران صورت مي‌گيرد.

وي به بيان نكاتي پيرامون فعاليت مديريت شهري پرداخت و خطاب به مديران شهري گفت: در شهرداري سعي كنيد تا اين معنا را به زير‌مجموعه‌هاي خود تأكيد كنيد تا تكريم ارباب رجوع را در دستور كار خود قرار دهند.

رئيس ديوان عدالت اداري همچنين با تأكيد بر ضرورت عدم‌تبعيض در خدمت‌رساني و تصميم‌گيري‌ها تصريح كرد: تا مي‌توانيم بايد قانونمداري و تأكيد بر قانون را در زيرمجموعه‌هاي خود جا بيندازيم چرا كه قانون‌گريزي خصلتي بسيار خطرناك و مضر است.

کد خبر 299747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha