همشهری آنلاین: اولین مزرعه زیرزمینی شهری جهان در لندن آغاز به کار کرد، مزرعه‌ای که درون یکی از تونل‌های به جا مانده از جنگ جهانی دوم ایجاد شده و فضایی زیست‌محیطی و پایدار را برای تجارت موادغذایی سالم فراهم آورده‌است.

کشاورزی

براساس گزارش تلگراف، مزرعه زيرزميني Growing Underground (رويش زيرزميني) براي پرورش گياهان از سيستم آبياري هيدروفونيك يا آبكشت يا كشت بدون خاك به همراه سيستم نورپردازي LED بهره برده‌است. در اين مزرعه طيفي متنوع از گياهان از قبيل كرفس، منداب ( rocket)، جعفري، تربچه و برگ خردل كشت داده مي‌شوند.

براي كشت اين گياهان سيستم كشاورزي بدون آفت‌كش برنامه ريزي شده‌است كه حاصل 18 ماه تحقيق،‌مطالعه و آماده‌سازي است تا بتواند محصولات را با كمترين ميزان ممكن انرژي و آب توليد كند.

متصديان اين مزرعه مي‌گويند سيستم آبياري مداوم و هيدروفونيك آنها نسبت به مزارع عادي 70 درصد كمتر آب مصرف مي‌كند و مي‌تواند در تمامي ماه‌هاي سال به توليد محصولات كشاورزي بپردازد، اما شايد بهترين دارايي اين مزرعه كه زمينه كشاورزي بدون عوارض زيست‌محيطي را فراهم آورده،‌موقعيت آن باشد.

مزرعه در تونلي زيرزميني در جنوب غرب لندن ايجاد شده و متصديان آن مي‌گويند مي‌توانند محصولات مزرعه را طي چهار ساعت روانه بازارها سازند بدون اينكه نيازي به روند حمل‌و‌نقل آلوده عادي و مبتني بر خودروهاي سنگين باشد. قرار است ابتدا اين مزرعه مواد غذايي مورد نياز رستوران‌هاي محلي را تامين كند اما در آينده محصولات آن مستقيما در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

تونلي كه مزرعه در آن بنا شده در اصل پناهگاه هشت هزار انگليسي در طول حملات هوايي در دوران جنگ جهاني دوم بوده‌است و عمق زياد اين تونل اكنون به عايقي براي بهبود روند كاشت محصولات در 52 هفته از سال تبديل شده‌است، زيرا درجه حرارت اين تونل همواره 16 درجه سلسيوس است.

کد خبر 299769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha