همشهری آنلاین: هفته هفتم از مسابقات لیگ جهانی، با دیدار تیم ملی والیبال کشورمان و لهستان به پایان رسید. دیداری که در آن، قهرمان جهان با استفاده از تجربه خودش، توانست با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز میدان شود.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، با این نتیجه، شرایط صعود به دور نهایی لیگ جهانی برای شاگردان کواچ دشوار شده است.

شکست در دومین بازی مقابل لهستان، کار را برای ملی‌پوشان کشورمان به جایی رسانده که حالا برای صعود، به دو پیروزی قطعی مقابل روسیه، قهرمان المپیک 2014 نیاز دارند و از سوی دیگر، لهستان باید در هر دو مصاف خود با آمریکا بدون کسب امتیاز مغلوب شود.

اما تا این جای بازی‌ها، با نگاهی کوتاه به آمار سایت فدراسیون جهانی بلندقامتان ایرانی در تمام پست‌ها خوش درخشیدند.

تا هفته هفتم از این مسابقات، شهرام محمودی، پشت‌خط‌ زن تیم ملی کشورمان نفر پنجم در فهرست امتیازآورترین بازیکنان است. او با 115 امتیاز اسپک، 4 امتیاز دفاع و 6 امتیاز سرویس، به 125 امتیاز با ارزش دست یافته است. محمودی همچنین در بخش بهترین اسپک زننده‌ها توانسته با 55.83% موفقیت رتبه سوم را کسب کند. جایی که قدرتی‌زن‌های تیم ملی کشورمان، یعنی مجتبی میرزاجانپور و میلاد عبادی‌پور با 51.67% و 50.75% در جایگاه پنجم و هفتم قرار دارند.

اما در بخش بهترین دفاع، سیدمحمد موسوی، سرعتی‌زن 203 سانتی‌متری تیم ملی، با قدرت در جایگاه نخست این فهرست قرار دارد. موسوی توانسته در 10 بازی اخیری که در لیگ جهانی حضور داشته است، 26 امتیاز تنها از دفاع کسب کند که این رقم نشان‌دهنده میانگین 0.67 در هر ست می‌باشد.

شاگردان کواچ، این فهرست را در بخش بهترین پاسور نیز خالی نگذاشته‌اند. میرسعید معروف با یک پله صعود نسبت به بازی گذشته، رتبه سوم را به خود اختصاص داده و دارای میانگین موفقیت 3.62 در هر ست می‌باشد. اما جالب‌تر از این جایگاه برای پاسور ارزنده تیم ملی کشورمان که این روزها وجهه بین‌المللی پیدا کرده است، درخشش او در توپ گیری است. پستی که عموما بازیکنان دریافت‌کننده در آن صاحب امتیاز می‌شوند، اما معروف با هوش بالای خود توانسته در این بخش هم در مرتبه هشتم قرار گیرد.

میلاد عبادی‌پور، قدرتی‌زن جوان تیم ملی هم تا به امروز با 25.42% موفقیت توانسته در بخش بهترین دریافت‌کننده، جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد.

در این میان، شاگردان کواچ، تنها در رده‌بندی بهترین سرویس زننده‌ها به جایگاه خوبی دست نیافته‌اند. تنها محمودی که سرویس‌های هدف‌دار و موجی جزو تکنیک او محسوب می‌شود، با 6 امتیاز در جایگاه 22 این آمار قرار دارد.

کد خبر 299780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha