همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علما، فضلا و دانشگاهیان با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و مقایسه چگونگی مبارزات ایشان و امام حسین(ه) در راه اسلام، خاطر نشان کرد: شیعیان مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) را کمتر از امام حسین(ع) نمی‌دانند و هر دو این امام، متناسب با شرایط و مقتضیات زمانی خود راه صلح و مبارزه را در پیش گرفتند.

به گزارش خبررگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ه) به خاطر خدا، مردم و مصالح مسلمین متحمل اهانت‌ها و ناسزاگویی‌های فراوان شده بودند، گفت: ایشان کیان شیعه و اهل بیت(ع) را با حلم و صبر خود که بسیار دوران سخت و تلخی بود، حفظ کردند و مانع ریخته شدن خون بسیاری از افراد در زمان خود شدند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی، تأکید کرد: امام حسن و امام حسین (علیه السلام) به مقتضای زمان، هر دو به تکلیف عمل کردند و فرقی بین آنها نیست.

وی افزود: امام خمینی(ره) در زمان آیت‌الله العظمی بروجردی هیچ‌گونه اقدام و مبارزه‌ای نکردند و تنها به بیان و تشریح مسایل فقهی و حوزوی در کلاس‌های درس خویش بسنده می‌کردند.

وی به مبارزات آیت‌الله العظمی بروجردی در زمینه تقویت حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در زمان رضاخان تعطیل و با اجازه وی، علما لباس روحانیت برتن می‌کردند که خوشبختانه با اقدامات این مرجع عالیقدر، کم کم فعالیت حوزه‌ها رونق گرفت و در سراسر کشور حوزه‌های علمیه کوچکی تأسیس و تقویت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش حفظ وحدت و همبستگی را ضروری‌ترین اقدام در شرایط فعلی کشور دانست و افزود: تفرقه داخلی سم مهلکی است که در امت اسلامی روزنه‌ای ایجاد می‌کند که سبب ورود بسیاری از شرارت‌ها می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، مسائل فرهنگی، افزایش طلاق‌ها و فساد در کشور وجود دارد که مردم به دلیل وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، آنها را تحمل می‌کنند، گرچه ممکن است گلایه‌های به حقی هم داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز نارضایتی از بیکاری جوانان در کشور گفت: بیکاری حق جوان ایرانی که در کشوری با کلکسیونی از منابع طبیعی زندگی و با هزینه خود تحصیل می‌کند، نیست.

وی با تأکید بر اینکه مردم ولی نعمت و حاکم اصلی انقلاب اسلامی و ایران هستند، تصریح کرد: اگر مردم با تمام توان و همت خود کمک نمی‌کردند، قطعاً در جنگ آسیب جدی می‌دیدیم و امکان تجزیه کشور وجود داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مردم به ویژه جوانان همواره در صحنه باشند و حامی و وفادار انقلاب و نظام اسلامی باقی بمانند باید پاسخ سووالات آنها را بدهیم و شرایط و اوضاع کشور را بدون کتمان حقایق، برای آنان بازگو کنیم، زیرا اگر اوضاع و شرایط کشور به مردم بازگو شود، آنان نیز صادقانه‌تر و وفادارانه‌تر حامی کشور و مسؤولان در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهند بود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با تأکید بر ضرورت جلب رضایت مردم و جلوگیری از تفرقه، گفت: ما باید در برابر نسل جوان به ویژه تحصیل کرده و دانشگاهی که سوالات و شبهات متعددی درباره‌ی مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ذهن دارد و هر روز در برابر هزاران اخبار ضد و نقیض رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد، صادقانه پاسخگو باشیم و به شیوه‌ی معقول و منطقی رفتار کنیم تا آنها دچار تناقض و دوگانگی نشوند.

ووی با بیان اینکه ایران با تلاش دانشمندان و جوانان خود به پیچیده‌ترین دانش جهان یعنی هسته‌ای دست پیدا کرده است، گفت: هدف ما از دستیابی به این دانش، صرفاً استفاده مسالمت آمیز در فعالیت‌های صلح آمیز، بهداشت و کشاورزی است و هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم چرا که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند و تولید بمب و سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در این شرایط با توجه به حمایت رهبری، یک امت عاقل و ملت هوشیار و بالغ، جهادگران میدان نبرد دیپلماتیک را تضعیف نکرده و آنها را تنها نمی‌گذارند.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: دنیا این واقعیت را درک کرده است که برای حل مسائل خود راهی جز مذاکره و گفت‌وگوی احترام آمیز با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری به بیان شرح مختصری از زندگی امام حسن مجتبی(ع) و شرایط و مقتضیات سیاسی، اجتماعی آن زمان و شیوه حکومت و سیاست در سیره‌ی ایشان پرداخت.

کد خبر 299840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha