همشهری آنلاین: سخنگوی کرملین در واکنش به راهبرد نظامی جدید آمریکا گفت: نسخه جدیدی از سند راهبرد امنیت ملی روسیه در حال حاضر در دست تدوین است و مسکو اقدامات متقابلی را علیه تهدیدهای بالقوه اتخاذ خواهد کرد.

اظهار تاسف روسیه نسبت به راهبرد نظامی جدید آمریکا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظری درباره راهبرد نظامی جدید واشنگتن اظهار تاسف کرد که سند این راهبرد به هیچ‌وجه نمی‌تواند به عادی‌سازی روابط با روسیه کمک کند بلکه برعکس یک پیام صراحتا تقابلی را منتقل می‌کند.

وی درباره تدوین نسخه جدیدی از راهبرد امنیتی روسیه گفت: این کار در حال حاضر در دست انجام است. پسکوف تاکید کرد که در حال حاضر هنوز خیلی زود است که محتوای آن را افشا کنیم.

وی گفت: بیایید تا زمان انتشار سند صبر کنیم. طبیعتا همه تهدیدهای امنیت ملی در نظر گرفته شده و بررسی می‌شوند و اقدامات متقابل متناسبی ارائه خواهد شد.

پسکوف همچنین خاطرنشان کرد: در ارتباط با آمریکا تنها صرفاً می‌توان اظهار تاسف کرد زیرا مفهوم امنیت یک مفهوم بلندمدت و میان‌مدت است. لحن سند آمریکا نشان‌دهنده رویکرد قابلی است که عاری از هرگونه بی‌طرفی نسبت به کشور ما است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این رویکرد تقابلی احتمالاً ادامه پیدا خواهد کرد. چنین رویکردی نمی‌تواند نقشی در کشاندن روابط دو جانبه ما به وضعیت عادی ایفا کند. در حالی که چنین چیزی برای تقابل مشترک ما با چالش‌های پیش‌رو که یک کشور نمی‌تواند به تنهایی با آنها روبه‌رو شود همچون تقویت گروه تروریستی داعش و دیگر اشکال تروریسم ضروری است.

کد خبر 299907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha