شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: در وعده شام از مصرف غذای سنگین خودداری کنید و بهتر است شام با فاصله ۲ ساعت پس از افطار میل شود.

این غذاها را افطار بخورید

مریم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اینکه در وعده افطار بهتر است ابتدا با چای، آب جوش یا شیر گرم و خرما یا کشمش روزه خود را باز کنید، گفت: در وعده افطار استفاده از نان و پنیر و سبزی و تا حد امکان استفاده از مغزها مثل گردو و پسته نیز مناسب است.

وی اضافه کرد: شامی، انواع کوکو، فرنی یا شیربرنج نیز از غذاهای پیشنهادی در این وعده است.

صالحی گفت: در وعده شام از مصرف غذای سنگین خودداری کنید و بهتر است با فاصله 2 ساعت بعد از افطار، شام میل شود تا سبب سیری در زمان سحر نشود.

این کارشناس ارشد تغذیه یادآور شد: سوپ، آش سبک، حلیم، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان به همراه ماست و خیار یا دوغ و سبزی خوردن یا سالاد غذاهایی است که برای صرف شام در ماه رمضان مناسب‌تر است.

صالحی تاکید کرد: بلافاصله بعد از شام از مصرف چای خودداری کنید، چون جذب آهن را کاهش می‌دهد و بهتر است به عنوان دسر بعد از شام از میوه‌ها به خصوص مرکبات که حاوی مقادیر بالایی ویتامین C هستند استفاده کنید؛ زیرا جذب آهن در بدن را افزایش می‌دهد و در متابولیسم طبیعی بدن و تولید برخی از هورمون‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

وی گفت: تا پایان شب و هنگام خواب از میوه‌ها، چای کمرنگ و سایر مایعات بویژه آب استفاده کنید.

کد خبر 299953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha