وزیربهداشت با اشاره به برخی شهرستان‌های تهران که از مناطق محروم و مرزی کشور نیز محروم‌ترند، نسبت به کمبود تخت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک تخت بیمارستانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تسنيم، سيدحسن هاشمي با اشاره به اينكه در ابتداي فعاليت در اين وزارتخانه بر ارائه خدمات در مناطق محروم، دوردست و مرزي تأكيد كرديم، عنوان كرد: اما شايد باور كردن اين موضوع دشوار باشد كه شهرستان‌هاي اطراف تهران محروم‌تر از برخي نقاط محروم و مرزي كشور هستند. هاشمي افزود: در اطراف شهر تهران وضعيت مناسبي وجود ندارد و به ازاي هر 100هزار نفر يك تخت بيمارستاني هم وجود ندارد ضمن اينكه تعداد مراكز بهداشتي اندك هستند و فعاليت آنها نيز فقط تا نوبت ظهر هر روز انجام مي‌شود.

وزير بهداشت همچنين با اشاره به اينكه ساكنان مناطق حومه تهران نبايد ناچار به مراجعه به پايتخت باشند، نسبت به‌لزوم حضور مؤثرتر سازمان تأمين اجتماعي در شهرستان‌هاي استان تهران و ارائه خدمات به بيمه‌شدگان تأكيد كرد. سيدحسن هاشمي در سفر يك‌روزه به شهرستان پاكدشت با اشاره به اينكه مردم پاكدشت با وجود يك بيمارستان فعال فشار زيادي را متحمل مي‌شوند و بايد هر‌چه سريع‌تر بيمارستان شهدا به بهره‌برداري برسد، عنوان كرد: تجهيزات لازم خريداري شده و اميدواريم پس از تحويل اين بيمارستان به وزارت بهداشت در مدت 2‌ماه بتوانيم بيمارستان را تجهيز و راه‌اندازي كنيم.

کد خبر 299956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha