علی ابراهیمی: درباره نارضایتی مشتریان از نحوه فروش و خدمات پس از فروش خودرو با محمود نوابی، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت‌وگو کرده‌ایم.

محمود نوابی
  • سازمان حمايت وظيفه‌اي براي دفاع از مصرف‌كنندگان در كيفيت خودرو دارد؟

براساس قانون حمايت از مصرف‌كنندگان و قانون ارتقاي كيفيت خودرو و كالاهاي صنعتي سازمان حمايت مي‌تواند بر حوزه توليد، فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي داخلي و وارداتي نظارت كند. اما اينكه در شرايط كنوني نظارت بر بهبود كيفي خودروهاي داخلي در اولويت‌هاي اين سازمان است، موضوع ديگري است. اكنون گزارش‌هاي ماهانه وضعيت كيفي خودروهاي داخلي توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران و شركت‌هاي خودروسازي ارائه و كيفيت خودروهاي داخلي نيز هر دو هفته يك‌بار با حضور وزير صنعت درجلسه شوراي سياستگذاري خودرو بررسي مي‌شود.

  • يعني از كيفيت خودروهاي داخلي رضايت داريد؟

در زمينه كيفيت خودروهاي داخلي نسبت به گذشته وضعيت بدتري نداريم اما هنوز كيفيت اين خودروها مطلوب نيست و خودروسازان موظف به ارائه خودرو باكيفيت مناسب و ارائه خدمات فروش و پس از فروش مناسب هستند. همچنين بيشتر نظارت‌هاي اين سازمان بر كيفيت و خدمات فروش و پس از فروش خودروها با شكايت‌هاي مشتريان مرتبط است و گزارش‌ها و شكايت‌هاي مردم در اين زمينه را پيگيري مي‌كنيم.

  • آيا نارضايتي مشتريان از كيفيت و خدمات پس از فروش خودرو به‌معناي تضييع حقوق مصرف‌كننده نيست؟

درصورتي كه مشتريان از كم و كيف ارائه خدمات پس از فروش خودروهاي داخلي و وارداتي ناراضي بوده و شكايتي داشته باشند مي‌توانند اين موضوع را به سازمان حمايت منعكس كنند. اگر شكايتي از كيفيت خدمات پس از فروش خودروهاي داخلي يا كيفيت اين خودروها به سازمان حمايت منعكس شود، موظف به رسيدگي هستيم.

  • چرا هنوز خبري از پرداخت خسارت براي خواب خودرو نيست‌؟

هر آنچه در قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو يا ساير قوانين مرتبط با خودرو و ساير كالاهاي صنعتي آمده، لازم‌الاجراست. اگر مالك خودرويي به سازمان حمايت شكايت كند كه به‌دليل طولاني شدن فرايند تعمير خودروهاي داراي گارانتي در شركت‌هاي خودروسازي متحمل ضرر و زيان شده، هزينه خواب خودرو قابل پيگيري و پرداخت به مشتري است.

کد خبر 300047

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha