همشهری آنلاین: جمال چاوشی‌فر در هشتمین روز حضور در مجارستان موفق شد علاوه بر جابجایی رکورد ملی ماده ۵۰ متر کرال پشت، جواز حضور مستقیم در مسابقات جهانی کازان ۲۰۱۵ را هم کسب کند.

J.Chavoshifar

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپولو، جمال چاوشی‌فر، کاپیتان تیم ملی شناي ایران در رکوردگیری مسابقات بین‌المللی مجارستان زمان ۲۶ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه را در ۵۰ متر کرال پشت ثبت کرد. او با این رکورد تنها شش صدم ثانیه با سهمیه مسابقات جهانی روسیه (۲۶٫۴۱) فاصله داشت.

وي در مسابقات صبح و عصر روز قبل هم توانسته بود به ترتیب رکوردهای ۲۶ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه و ۲۶ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه را ثبت کند.

البته کادرفنی تیم ملی شنای ایران با اطمینان از آمادگی و شرایط روحی مناسب چاوشی‌فر به صورت مکتوب درخواست رکوردگیری مجدد برای ماده ۵۰ متر کرال پشت را داد. چاوشی‌فر در این رکوردگیری درخشان ظاهر شد و ۵۰ متر را در ۲۶ ثانیه و ۳۶صدم ثانیه شنا کرد. کاپیتان تیم ملی شنا با این نتیجه ۵ صدم ثانیه بهتر از رکورد مورد نیاز فدراسیون جهانی شنا (فینا) شنا کرد و به طور مستقیم سهمیه مسابقات جهانی کازان را گرفت.

رکورد پیشین ماده ۵۰ متر کرال پشت هم در اختبار خود وي بود. او فروردین ماه امسال و در مسابقات جایزه بزرگ دبی این مسافت را در ۲۶ ثانیه و ۴۴صدم ثانیه شنا کرده بود.


رکورد جدید ماده ۵۰ متر کرال پشت: ۲۶٫۳۶ (جمال چاوشی‌فر- مسابقات قهرمانی مجارستان)

رکورد پیشین: ۲۶٫۴۴ (جمال چاوشی‌فر - مسابقات جایزه بزرگ دبی)

رکورد مورد نیاز برای ورود به مسابقات جهانی کازان ۲۰۱۵: ۲۶٫۴۱

کد خبر 300084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha