یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی‌ واری» در جمهوری چک با تقدیر از «ریچارد گر»، بازیگر هالیوودی آغاز به کار کرد.

ریچارد گر

به گزارش ايسنا؛ جشنواره معتبر کارلووی واری به عنوان یکی از رویدادهای سینمایی درجه الف جهان در حالی امسال پنجاهمین دوره خود را آغاز کرد که «ریچارد گر»، بازیگر هالیوودی در مراسم افتتاحیه جایزه «گوی بلورین» یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

در این مراسم که با مروری کوتاه بر پنجاه سال برگزاری این رویداد سینمایی همراه بود، «یری بارتوسکا»، رئیس جشنواره عنوان کرد: 22 سال پیش مسئولیت برگزاری جشنواره کارلووی واری را تحویل گرفتیم و فعالیت خود را آغاز کردیم. در واقع نمی‌دانستیم تا چه زمانی این مسئولیت با ما خواهد بود، اما تا به امروز از آن لذت بردیم و انرژی گرفتیم.

وی در ادامه با تشکر از تمامی شرکا، اسپانسرها، مخاطبین، هیئت داوران و نمایندگان سینمایی جایزه دستاورد هنری این رویداد سینمایی را به «ریچارد گر» به پاس نقش قابل ملاحظه در سینمای جهان تقدیم کرد.

«ریچارد گر» که امسال با فیلم جدیدش «زمان خارج از ذهن» آغازگر جشواره فیلم کارولوی واری بود گفت: این افتخاری بزرگ و باورنکردنی است.‌ بازیگری را زمانی که 19 ساله بودم آغاز کردم و تصور نمی‌کردم در 65 سالگی اینجا و در این جشنواره فوق‌العاده باشم. ما در این جا داستان‌های خود را به اشتراک می‌گذاریم چرا که همگی بخشی از یک دنیای به هم پیوسته هستیم. پس بیایید داستان‌هایی صلح‌آمیز، سخاوتمندانه، عاشقانه، لذت‌بخش و جالب روایت کنیم.

این جشنواره که از سال ۱۹۴۶ آغاز به‌ کار کرده، مهمترین جشنواره اروپای مرکزی و شرقی به شمار می‌رود. این فستیوال دارای دو بخش رقابتی و غیررقابتی است و جایزه اصلی آن گوی بلورین نام دارد.

نخستین دوره جشنواره فیلم «کارلووی واری» در اوت ۱۹۴۶ به شکل غیرمسابقه‌ای برگزار شد. این جشنواره از سال ۱۹۴۸ به جشنواره‌ای رقابتی تبدیل شد و جایزه گوی بلورین نیز در همان سال به وجود آمد. این جشنواره از سال ۱۹۵۹ به بعد، هر دو سال یک‌بار (با جشنواره فیلم مسکو به صورت یک سال در میان) برگزار می‌شد. «کارلووی واری» از سال ۱۹۹۴ تاکنون به صورت سالانه برگزار می‌شود.

پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان است از تاریخ 3 تا 11 جولای در شمال غربی کشور جمهوری چک برگزار می‌شود.

کد خبر 300158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha