یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

یارانه پردرآمدها حذف شود؛ تبعات اجتماعی - اقتصادی آن کمتر از حذف یارانه نان است.

نان

اين عنوان گزارشي از خبرگزاري دولت است كه به نقل از علي اكبر نيكواقبال، كارشناس اقتصادي آورده است: دولت مي‌تواند از طريق كاهش هزينه‎هايي كه براي قشر مرفه جامعه پرداخت مي‌كند و عامه مردم از آن محروم هستند، بخش وسيعي از منابع مورد نياز خود را تأمين كند.

وي با بيان اينكه دولت براي تأمين منابع نبايد روي يارانه نان حساب باز كند، گفت: اگر دولت يارانه طبقات ثروتمند را حذف كند، تبعات اجتماعي، اقتصادي آن به‌مراتب كمتر از حذف يارانه نان است. نيكو اقبال افزود: معقول‌تر است يارانه كالاهايي نظير نفت، بنزين و گازوئيل كه نسبتا طبقات مرفه سهم بيشتري در استفاده از آن دارند، حذف تا نتيجه مثبت‌تري حاصل شود.

ايرنا سپس در انتهاي گزارش خبر داده كه اخيرا زمزمه‌هايي از حذف يارانه نان در سال جديد به گوش مي‌رسد كه البته گاهي اين موضوع تكذيب و در مواردي نيز تأييد و بر آن تأكيد مي‌شود، از وقتي نان گران و سخن از حذف يارانه آن مطرح شد، نگراني‌ها از تأمين قوت غالب مردم، به‌ويژه قشر آسيب‌پذير، به ميان آمد. درست زماني كه برخي از كارشناسان هشدار دادند در برخي از مناطق محروم و حتي در جنوب پايتخت ايران، نان قسطي به فروش مي‌رسد، اقدام دولت در اين زمينه مردم را به‌شدت شوكه كرد. پس از سخن‌ها پيرامون اين مسئله، پاي عمل نيز به ميان آمد و در اين رابطه علي فاضلي رئيس اتاق اصناف ايران از برنامه‌ريزي براي حذف يارانه نان تا 3‌ماه آينده خبر داد.

اين در حالي است كه از آذرماه سال گذشته، پس از 2سال، قيمت نان در سراسر كشور ٢٠ تا ٣٠ درصد، افزايش يافت و در كنار آن ٢٠ درصد از نانوايي‌هاي كشور نيز آزادپز شدند. حال با گذشت حدود 6ماه، بار ديگر سخن از حذف يارانه نان به ميان آمده است.

کد خبر 300179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha