هنوز بسیاری از مطالبات شهرداری تهران از سوی دولت پرداخت نشده است و با‌وجود تلاش مدیریت شهری برای دریافت معوقات از دولت، ۳۵ میلیارد تومان به‌صورت غیرقانونی از محل مطالبات شهرداری تهران بابت ارزش افزوده به‌حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز شده است.

شهرداری

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران با اعلام اين مطلب گفت: متأسفانه به‌جاي پرداخت مطالبات معوق انباشته شهرداري تهران از دولت، خزانه‌داري كل مبلغ 350ميليارد ريال از سهم شهرداري تهران از محل ماليات بر ارزش افزوده را به انجمن كتابخانه‌هاي عمومي تهران به‌صورت مستقيم و بدون اطلاع و هماهنگي ما پرداخت كرده است و مبلغ 400ميليارد ريال را نيز بلوكه كرده كه متعاقبا قصد دارد آن‌را به‌حساب انجمن مذكور واريز كند.

ناصر اماني در ادامه گفت: ماده‌6 قانون تاسيس و نحوه اداره كتابخانه‌هاي عمومي كشور مصوب 82.12.17 كه ملاك عمل خزانه‌داري كل كشور در اين خصوص است شهرداري‌ها را مكلف به اختصاص حداقل نيم درصد از درآمدهاي خود به انجمن كتابخانه‌هاي شهر كرده است نه‌نيم درصد از كل بودجه مصوب سالانه را.

معاون برنامه‌ريزي شهرداري تهران افزود: خزانه‌داري كل نيم درصد از كل بودجه مصوب شهرداري تهران را در سال‌جاري مبناي محاسبه‌خود قرار داده است درحالي‌كه قانون مذكور صراحت دارد كه نيم درصد از درآمدها به اين موضوع اختصاص پيدا كند و پس از طي مراحل قانوني يعني تصويب در شوراي شهر و تأييد فرمانداري ابلاغ مي‌شود كه در سال‌جاري نيز همين مراحل طي شده است و اين اقدام خزانه‌داري كل برخلاف قانون مصوب شوراي شهر است.

از طرفي محاسبه نيم‌درصد براساس درآمدهاي محقق شده محاسبه و ملاك عمل خواهد بود كه با عنايت به وضعيت ركودي اقتصاد كشور و به‌دنبال آن عدم‌تحقق درآمدهاي پيش‌بيني شده شهرداري تهران بايستي مدنظر قرار گيرد. اماني افزود: شهرداري تهران در سال94 مبلغ 60ميليارد ريال با عنوان حمايت از كتابخانه‌هاي عمومي شهر تهران كه در اختيار انجمن مذكور قرار مي‌گيرد و در بودجه مصوب شهرداري از سوي شوراي اسلامي شهر، لحاظ و به امور كتابخانه‌ها اختصاص داده است.

کد خبر 300184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha