همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین برنامه ششم دانشگاه آزاد با نگاه آمایشی خبر داد و گفت: طرح آمایش در سرنوشت دانشگاه آزاد تاثیرگذار است.

دکتر حمید میرزاده

به گزارش پايگاه رسمي دانشگاه آزاد، دكتر حميد ميرزاده در جلسه هيات رئيسه دانشگاه آزاد با تأكيد بر همكاري كليه معاونت‌هاي دانشگاه آزاد در تدوین طرح آمایش دانشگاه آزاد، از ارائه طرح آمایش دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: طرح آمایش دانشگاه پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی همانند یک سند لازم‌الاجراست و امکان تغییر آن وجود ندارد، از همین منظر است که نگارش طرح آمایش بسیار حساس و پر اهمیت است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری در طرح آمایش سرزمین فرموده‌اند «باید ضرورت‌های هر اقلیمی در نظر گرفته شود»، گفت: در تدوین طرح آمایش برای یک واحد دانشگاهی باید به تاثیر این واحد در سطح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی توجه شود.

وی به تشکیل دانشگاه‌های آزاد استان اشاره کرد و افزود: بازآرایی و ساختار نو دانشگاه آزاد از نظر مدیریتی است که باید در تدوین برنامه ششم دانشگاه در نظر گرفته شود.

دکتر میرزاده به توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: دانشگاه مسئول ایجاد شغل نیست زیرا افرادی هستند که برای منزلت اجتماعی تحصیل می‌کنند. ما باید شرایط لازم برای این افراد را فراهم کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی امکانات لازم را برای این تقاضای اجتماعی فراهم کرده است.

دکتر میرزاده با اشاره به تاسیس پژوهشگاه علوم نوین در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در رابطه با بحث پژوهشگاه علوم نوین، دکتر روحانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کردند که این دانشگاه در زمینه مسائل پژوهشی، بین واحدها و طرح‌ها از طریق پژوهشگاه مذکور هماهنگی به وجود آورد که این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

کد خبر 300300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha