دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

در شرایطی که فروش فیلم‌های روی پرده سینماهای جهان نشانه‌هایی از بازگشت سینما به روزهای اوج دارد و گردش مالی استودیوهای فیلمسازی مرزهای میلیارد دلاری را درنوردیده، بازیگر مشهور آمریکایی، سینمای این روزها را «بدترین دوران سینما در طول تاریخ» توصیف می‌کند.

سینما

به گزارش همشهري، داستين هافمن كه براي مخاطبان ايراني بيش از همه با فيلم‌هاي خاطره‌انگيز «پاپيون»، «رين من»، «مرد باراني»، «فارغ‌التحصيل»، «كرامر عليه كرامر»، «ماراتن من» و... مي‌شناسند، به تازگي با نشريه اينديپندنت گفت‌وگو كرده و در آن به‌شدت به وضعيت سينماي امروز جهان تاخته است. به عقيده او، سينماي معاصر در پول خلاصه شده و تلويزيون جاي آن را در ميان مردم و فعالان صنعت فيلمسازي گرفته است.

هافمن كه 2جايزه اسكار هم براي بازي در رين من و كرامر عليه كرامر در كارنامه دارد، در اين‌باره مي‌گويد: برخلاف سينما، تلويزيون امروز در بالاترين نقطه تاريخ خود قرار گرفته و به انتخاب اول من و مخاطبان تبديل شده است. من 50سال است در عرصه فيلم و سينما حضور دارم و به‌خاطر ندارم شرايط بدتر از اين بوده باشد. نقش اصلي را هم در اين ميان معادله‌هاي پولي و مالي دارد كه صنعت سينما را به نابودي مي‌كشاند.

بازيگر 77ساله متولد لس‌آنجلس مي‌افزايد: ظهور فناوري ديجيتال در سال‌هاي اخير اوضاع را بدتر كرده و كارگردانان را ترغيب مي‌كند در كمتر از يك‌ماه فيلمبرداري را به پايان برسانند. نمي‌توان باور كرد كه امروز ساختن كار خوب با پول كم ممكن است. ما فارغ‌التحصيل را چند دهه پيش كار كرديم كه هنوز هم در اوج است؛ روي فيلمنامه 3سال كار شده بود و امكاناتي بسيار كم در اختيار داشتيم. با اين حال، فيلمبرداري 100روز طول كشيد. انتقاد اصلي هافمن به نقش بي‌بديل پول و سرمايه در سينماي امروز جهان است. او مي‌گويد: اين روزها ديگر كاري به اين ندارند كه شما بازيگر خوبي هستيد يا كارتان را درست انجام مي‌دهيد. موضوع اصلي پرفروش شدن فيلم‌هاي شماست. امروز با خودم مي‌گويم اگر يك پيانيست حرفه‌اي مي‌شدم، بهتر از بازيگري بود. اگر همين حالا خدا روي شانه‌ام بزند و بخواهد از دنياي فيلم و سينما كناره‌گيري كنم، حتما سراغ موسيقي مي‌روم.

کد خبر 300310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha