«فرهنگ‌نامه زنان ایران و جهان» شامل شرح حال و زندگی حدود ۲ هزار شخصیت مهم در تاریخ و فرهنگ بشری از سوی انتشارات ارتباط نوین منتشر و به بازار عرضه شد.

کتاب

به گزارش همشهري، كتاب نظمي الفبايي دارد و اطلاعات هر مقاله مستند به منابعي است كه پژوهشگران مي‌توانند از آنها براي پژوهش‌هايشان بهره ببرند. شخصيت‌هاي مهم در همه رشته‌ها ازجمله ادبيات، هنر، علوم طبيعي، علوم اجتماعي، ورزش و شخصيت‌هاي اسطوره‌اي و داستاني انتخاب شده‌اند. از ويژگي‌هاي اين اثر وسعت موضوع‌ها و رشته‌هاست و برخي شخصيت‌ها نخستين بار اينجا به مخاطب ايراني معرفي مي‌شوند.

كتاب شخصيت‌هاي مهم را تا زمان فعلي معرفي كرده و مانند آثار مشابه فقط به درگذشتگان نپرداخته است؛ ضمن اينكه علاوه بر ذكر احوال و آثار، گاهي نقد‌ها، نظرها و تحليل‌ها درباره شخصيت‌ها بدون پيشداوري در آن گنجانده شده است. تدوين اثر از سال89 به سرويراستاري محمدرضا سهرابي، مديريت علمي مهناز مقدسي و حضور هيأت مشاوران ازجمله كامران فاني، عبدالحسين آذرنگ و فاطمه (بهار) رهادوست آغاز و در نهايت در 2جلد مصور منتشر شده است. كتاب 1600 صفحه‌اي فرهنگ‌نامه زنان ايران و جهان در 2مجلد با قطع رحلي به قيمت 170هزار تومان به بازار آمده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 300313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha