همشهری آنلاین: سفیر طلایی کودکان گفت: ۳۰ درصد کودکان کار در سن زیر چهارده در معرض حوادث جسمی جنسی و روحی و ایدز هستند و این بسیار مهمتر است از رنج‌های دیگری چون سوء تغذیه و خشونت‌های عادی روانی‌ای که بطور طبیعی با آن در گیرند.

به گزارش فارس، کامران نجف‌زاده از نبود آمار دقیق تعداد کودکان کار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هنوز هم ما بانک اطلاعاتی دقیقی در این باره نداریم و این نشان می دهد کودکان کار ستمدیدگان بی صدایی هستند که حتی آمارهای مربوط به آنها نیزدیمی است نه علمی وحالا یا بر اثر بی هماهنگی دستگاه های متولی امر است یا بر اساس سیاست زدگی و یا طبع فلان رییس که عدد و رقم های من در آوردی می سازند تا اوضاع را خیلی بحرانی یا خیلی گل و بلبل نشان بدهند آن وقت در چنین شرایطی چطور بدون اطلاعات و آمار دقیق و با این همه عددهای متناقض و من درآوردی می توان در این حوزه بسیار چالشی سرمایه گذاری اجتماعی و انسانی کرد و به آسیب شناسی دقیق پرداخت؟چرا باید از پانصد هزار تا چند میلیون نفر ضریب تخمین و خطای ما باشد؟

نجف زاده نتایج سنجش رفتارهای پرخطر در میان کودکان دختر و پسر کار را بسیار قابل تامل خواند و گفت: 30 درصد کودکان کار در سن زیر چهارده در معرض حوادث جسمی جنسی و روحی و ایدز هستند و این بسیار مهمتر است از رنج‌های دیگری چون سوء تغذیه و خشونت‌های عادی روانی‌ای که بطور طبیعی با آن در گیرند.

سفیر ویژه کودکان و سالمندان با تشکر از ان جی او ها گفت:همین شب های قدر هم برخی مردم صادقانه و خالصانه به مناطق محروم سر می زنند و هرسال موادغذایی لازم را به منازل از پیش شناسایی شده بد سرپرستان می برند.

نجف زاده با تشکر از ربیعی وزیرکار و رفاه گفت:انصافا وقتی وضعیت شیرخوارگاه رفیده را برای آقای وزیر توضیح دادم لحظه ای در کمک تعلل نکرد و در محل حاضر شد...البته که در این دولت هم نمی شود سیاه یا سپید نگاه کرد. الان پای درد دل بسیاری از متولیان این سازمان های مردم نهاد بنشینید تنها تقاضایشان از دولت این است که اگر کمکی نمی‌کنند لااقل کلافه‌شان هم نکنند.

کد خبر 300314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha