سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اعلام این که طرح خرید و بازسازی خانه معین‌التجار در مرحله اول با طرح یک فوریت تصویب شد، از عدم ثبت این خانه توسط میراث فرهنگی انتقاد کرد.

احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی درباره به مزایده گذاشتن خانه بوشهری‌ها که قرار بود به خانه خلیج فارس تبدیل شود، گفت: پس از بازدیدی که در سال 92 از خانه بوشهری ها در خیابان لاله زار داشتیم، از میراث فرهنگی درخواست کردیم که این خانه را ثبت کنند و از شهرداری نیز خواستیم که این بنای قدیمی را خریداری کند.

وی ادامه داد: بلافاصله طرح یک فوریت آن را در شورای شهر مطرح کردیم و بنا شد که بودجه ای برای این امر در نظر گرفته شود. اما لحظه آخر در شورای شهر به تصویب نرسید.

مسجد جامعی درباره دلیل به تصویب نرسیدن طرح خانه معین التجار در شورای شهر تهران، اظهار کرد: در شورای شهر این بحث مطرح شد که اگر این خانه مهم و تاریخی است، چرا میراث فرهنگی آن را به ثبت نرسانده است و اگر ارزش میراثی داشت باید این امر اتفاق می‌افتاد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: اتفاقی که این روزها رخ داده و این خانه تاریخی به عنوان اراضی مسکونی و تجاری به مزایده گذاشته شده، به خاطر کوتاهی میراث فرهنگی است.

کد خبر 300355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha