دریک باوئرمان، سرمربی تیم ملی بسکتبال شد. پس از مدت‌ها بلاتکلیفی کادرفنی تیم ملی سرانجام مربی آلمانی هدایت این تیم را به‌عهده گرفت.

 باوئرمان:مربی جدید بسکتبال

باوئرمان بامداد ديروز به تهران رسيد و پس از جلسه با مسئولان فدراسيون بسكتبال قرارداد 3ماهه امضا كرد. اين قرارداد تا پايان جام ملت‌هاي آسيا خواهد بود و درصورت موفقيت در اين رقابت‌ها قرارداد اين مربي تا المپيك 2016ريودوژانيرو تمديد خواهد شد. پس از اين توافق بلافاصله جلسه معارفه دريك باوئرمان برگزار شد. سرمربي سابق تيم ملي آلمان و بايرن‌مونيخ گفت: «تمام توانم را براي رسيدن به المپيك ريو به‌كار خواهم گرفت، بازي‌هاي ايران در مسابقات جام جهاني اسپانيا را ديدم، تيم ملي ايران بازيكناني دارد كه تا سر حد توان مي‌جنگند و مثل كشور آلمان كه كار تيمي معناي خاصي دارد همكاري گروهي خيلي خوبي با هم دارند. براي رسيدن به المپيك ريو نيازمند كار تيمي هستيم از طرفي نيز انجام برنامه‌هايي كه براي تحقق اين هدف در نظر دارم، حمايت صددرصد شما را مي‌طلبد. قبول كردن هدايت تيم ملي ايران با توجه به 2‌ماه زماني كه در اختيار ماست ريسك بزرگي است اما پتانسيل بالاي بازيكنان ايران باعث شد تا اين مسئوليت را قبول كنم و اعتقاد دارم رسيدن به المپيك ريو دور از دسترس نيست.»

محمود مشحون، رئيس فدراسيون نيز در اين جلسه عنوان كرد: «ايران 12سرباز جنگنده در اختيار شما قرار مي‌دهد كه مطمئنا شما قبل از قبول اين مسئوليت با مطالعه و شناخت كافي از بسكتبال ايران وارد تهران شديد. هدف اصلي ما دفاع از عنوان قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا و كسب سهميه المپيك ريودوژانيرو برزيل است. در همين راستا ما 3تورنمنت بين‌المللي تا قبل از مسابقات جام ملت‌ها پيش رو داريم كه حضور يا عدم‌حضور در هر يك از اين مسابقات با صلاحديد شما خواهد بود و از اين نظر كاملا مختار هستيد. از طرفي با توجه به‌مدت زمان باقيمانده جهت رسيدن به آمادگي كامل تيم ملي هر برنامه برون مرزي و يا بازي‌هاي اروپايي كه درنظر داريد ‌ را اعلام نماييد.»

تيم ملي بسكتبال بعد از بازي‌هاي آسيايي 2014اينچئون دستخوش تغييرات شد و با جدايي مهمد بچيروويچ كادرفني بدون سرمربي ماند. پس از آن به‌دليل نامشخص بودن وضعيت رياست فدراسيون بسكتبال سرمربي انتخاب نشد اما در هفته‌هاي گذشته تلاش زيادي براي جذب سرمربي خارجي انجام شد و سرانجام باوئرمان هدايت تيم ملي را به‌عهده گرفت. بدين‌ترتيب، قرار است اردوي تيم ملي با حضور سرمربي آلماني از روز شنبه با دعوت از 40بازيكن در سالن آزادي برگزار شود.

کد خبر 300392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha