سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار ریگان گفت که بر اثر افزایش غلظت ریزگردها ۶۰ نفر راهی مراکز درمانی این شهرستان شدند.

ریزگردها ۶۰ ریگانی را راهی درمانگاه کرد

به گزارش ايرنا، امین باقری عصر دوشنبه گفت: به دلیل تعدد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی ستاد مدیریت بحران در فرمانداری ریگان تشکیل و تدابیر لازم به ‌کار گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ریگان حدود یک ماه است که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کند و امروز به غلظت ریزگردها افزوده شده است.

وی گفت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران و مراکز درمانی در شهرستان ریگان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

فرماندار ریگان با اشاره به این که در گذشته این شهرستان با توفان‌هایی رو به رو بود، گفت: این توفان‌ها پس از چند ساعت از منطقه گذر می‌کرد اما مدتی است پدیده ریزگردها در آسمان شهرستان جولان می‌دهد و بیش از 72 ساعت ماندگاری دارند.

وی ادامه داد: ریزگردها مدتی است زندگی مردم را مختل و تعدادی را خانه‌نشین کرده است که باید چاره‌اندیشی شود.

باقری با اشاره به این که در شهرستان ریگان اداره حفاظت محیط زیست وجود ندارد بیان کرد: به دلیل نبود دستگاه سنجش آلاینده‌ها در شهرستان میزان دقیق غلظت ریزگردها در این شهرستان مشخص نیست.

وی خواستار راه‌اندازی اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان ریگان شد و گفت: این ریزگردها جز مشکلات تنفسی برای مردم ریگان، مشکلاتی را برای کشاورزی شهرستان ریگان نیز به وجود آورده است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: تشدید ریزگردها در این شهرستان باعث طغیان آفت کنه تارتن در نخلستان‌های شهرستان شده و تعدادی از روستاهایی که در کانون بحران قرار دارند را دچار خسارت کرده است.

وی از مسئولان ذی‌ربط خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای مهار ریزگردها در این شهرستان شد.

ریگان یکی از چهار شهرستان شرق استان کرمان است که به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی در معرض بادهای موسمی و توفان شن قرار دارد.

مرکز این شهرستان تا کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 300405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha