جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت آمریکایی با استفاده از نانوذرات آهن و کانال‌های میکروسیالی موفق به ارائه روشی برای شناسایی زودهنگام سلول‌های سرطانی شد.

دستگاه شناسایی زودهنگام سرطان

به گزارش ایرنا، این شرکت نتایج یافته‌های اخیر خود را در دو مقاله ارایه کرده است. این شرکت اعلام کرده که موفق به استفاده از فناوری ApoStream در زدایش سلول‌های سرطانی از سیستم گردش خون شده است، با این کار می‌توان از راهبرد نمونه‌برداری سیالی در حوزه پزشکی شخصی استفاده کرد.

نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای با عنوان EpCAM-Independent Isolation of EMT-Circulating Tumor Cells in Patients with Primary Breast Cancer Who Receive Primary Systemic Therapy در کنفرانس ASCO ارائه شده است.

در این مقاله نتایج مربوط به آزمون‌های انجام شده در مراحل اولیه و بعدی سرطان سینه با استفاده از این فناوری ارائه شده است، هر چند که باید تعداد آزمایش‌های بیشتری برای این کار انجام شود اما نتایجی که تا کنون به دست آمده رضایت‌بخش بوده است.

ApoStream می‌تواند سلول‌های سرطانی را در بیماران مبتلا به سرطان سینه شناسایی کند، تولید برخی زیست مولکول‌های مرتبط با سرطان می‌تواند به عنوان عاملی برای شناسایی این بیماری باشد.

این شرکت مقاله دیگری با عنوان Development Of A Novel Method For Detecting Renal Cell Carcinoma Circulating tumor cells را در نشست انجمن اورولوژی آمریکا ارائه کرده است، محققان این شرکت با همکاری پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز روشی جدید برای شناسایی سلول‌های سرطانی کلیه با این فناوری ارائه کردند، آنها این روش را روی 23 بیمار به کار گرفتند و در نهایت در 30 مورد، شناسایی صحیح انجام شد.

کد خبر 300639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha