مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

مسافرکشی برخی از شهروندان با موتور گاهی دردسرهایی می‌آفریند.

کلاه  موتور سواری

مسافركشي با موتور ازجمله پديده‌هايي است كه در يك دهه اخير شاهد گسترش آن بوده‌ايم. موتورسوارهايي كه در گذشته بيشتر حوالي بازار دنبال مسافر مي‌گشتند حالا تقريبا در همه نقاط شهر حضور دارند. برخي از اين موتوري‌ها فاقد كلاه ايمني هستند و بسياري از آنها هم كه كلاه ايمني دارند پيش‌بيني‌اي براي مسافري كه سوارش مي‌كنند، ندارند. گويي كلاه ايمني فقط براي راننده موتور است و حفظ امنيت فردي كه ترك موتور نشسته اهميت چنداني ندارد.

روايت حسن قاسمي از خوانندگان همشهري در اين زمينه مي‌تواند عبرت‌آموز باشد: «چند روز پيش براي كار اداري مي‌خواستم از ميدان هفتم‌تير به ميدان بهارستان بروم. خيابان شلوغ و پرترافيك بود. از ترس اينكه مبادا دير برسم به‌جاي تاكسي، با يكي از اين موتوري‌هايي كه مسافركشي مي‌كنند توافق كردم كه من را به مقصد برساند. اشتباه كردم و گفتم خيلي عجله دارم. از لحظه‌اي كه ترك موتور نشستم تا چند دقيقه بعد كه پس از چهارراه طالقاني نقش بر زمين شدم، راننده موتور هر حركت ژانگولري را كه توانست به اجرا درآورد. از حركت در پياده‌رو گرفته تا لايي كشيدن ميان ماشين‌ها و دست آخر هم در يكي از همين لايي كشيدن‌ها پاي من به سپر يك پيكان گير كرد و نقش بر زمين شدم. نه‌تنها به‌موقع به كارم نرسيدم كه پايم هم شكست و از ناحيه كمر هم آسيب ديدم. شانس آوردم سرم به جايي نخورد، چون كلاه ايمني هم نداشتم...»

موضوعي كه اين شهروند به آن اشاره كرده بارها در سطح شهر رخ داده و متاسفانه در مواردي هم منجر به خسارت‌هاي جاني و مالي شده است. معمولا اشخاص از موتور به جاي تاكسي استفاده مي‌كنند كه عجله دارند و همين تعجيل در كنار رعايت‌نكردن مقررات موجب مي‌شود كه در تعداد قابل‌توجهي از تصادف‌هاي درون‌شهري يك پاي ماجرا موتورها باشند. بسياري از كساني كه با موتور به مسافركشي مي‌پردازند افرادي زحمتكش هستند. در نظر بگيريد كه اين كار در اين روزها كه گرماي هوا به‌خصوص ساعات مياني روز طاقت‌فرساست، تا چه اندازه دشوار است. اما به هرحال بايد توجه كرد كه كلاه ايمني تنها براي راكب موتورسيكلت نيست بلكه علاوه بر راكب، مسافر يا حتي خانواده فرد كه ترك موتورسيكلت او مي‌نشينند نيز بايد به كلاه ايمني مجهز باشند تا از صدمات پيش رو ايمن بمانند.

اين در حالي‌است كه متاسفانه بسياري از راكبان موتورسيكلت‌ها برخي از جواناني هستند كه به قوانين راهنمايي و رانندگي كمترين توجهي ندارند و به همين دليل حاشيه هاي رانندگي اين دسته از وسايل نقليه تقريبا هميشه گريبانگير هم راكبان موتور سيكلت‌ها و هم ديگر وسايل نقليه و حتي عابران پياده مي‌شود .

کد خبر 300674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha