همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با نابودی تیم تروریستی در مرز‌های جنوب شرق کشور از وقوع فاجعه بزرگ تروریستی در چند شهر کشور جلوگیری شد.

سردار قاسم رضایی

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی در نشست خبری در زاهدان اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان و با مدد از امداد الهی در ماه مبارک رمضان نیروهای مرزبانی پس از اطلاع از قصد یک گروه تروریستی برای ورود به خاک ایران از مرز پاکستان بعد از ظهر جمعه (19 تير) عازم منطقه کوهستانی مرز میرجاوه شده و مسیرهای مورد نظر را بطور مخفیانه مورد کنترل قرار دادند.

وی بیان کرد: نیروهای جان برکف مرزبانی در ساعت یک بامداد با مشاهده گروهی تروریست که قصد ورود به داخل کشور را داشتند آنان را محاصره کرده و درگیر شدند.

فرمانده مرزبانی اظهار داشت: در این درگیری که حدود دو ساعت بطول انجامید با دلیر مردی مرزبانان تیم بزرگ تروریستی متلاشی شد.

وی افزود: در این عملیات تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و سه نفر نیز دستگیر شدند که یکی از آنان زخمی و دو نفر دیگر سالم هستند.

وی تصریح کرد: این گروه تروریستی که از سوی سازمان‌های جاسوسی آموزش‌های حرفه‌ای را فرا گرفته و با تجهیزات کامل و انواع سلاح‌ها و مواد منفجره برای اقدامات تروریستی در شهرهای داخلی ایران اعزام شده بودند در نقطه صفر مرزی قلع و قمع شدند.

سردار رضایی ادامه داد: از آنجایی که این درگیری در نزدیکی مرز صورت گرفت تعدادی از تروریست‌ها موفق به فرار و انتقال جنازه کشته‌هایشان و مقادیری سلاح و مهمات و مواد منفجره به داخل خاک پاکستان شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: در این درگیری سه قبضه سلاح، مقادیر زیادی مهمات، مواد منفجره و 140 عدد چاشنی الکترونیکی انفجاری صوتی، زمانی و نوری از تروریست‌ها بدست آمد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این درگیری ستوان دوم توحیدی که یکی از نیروهای بی‌باک و با تجربه مرزبانی بود مجروح و در حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: در بررسی‌ها و بازجویی‌های انجام شده از تروریست‌های دستگیر شده مشخص شد که آنان در راستا اهداف استکبار قصد ورود به داخل کشور و انجام عملیات تروریستی در برخی شهر‌ها از جمله زاهدان، کرمان و بم را داشتند.

وی گفت: این افراد قصد داشتند تا با راهبندی و راهزنی خودروهای مردم را سرقت کرده و پس از کارگذاری و مجهز کردن آنها به مواد منفجره در مکان‌های عمومی منفجر و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت کنند.

وی تصریح کرد: این موفقیت بزرگ تنها با لطف خداوند و دعای مردم امکان پذیر بود.

وی اظهار داشت: با توجه به امنیت کشور عزیزمان و نیز نا امنی در کشور‌های همسایه، استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا به دنبال از بین بردن آرامش در ایران است و به این منظور این توطئه را هدایت کرده است.

وی ادامه داد: نا امنی‌های موجود در منطقه تنها حاشیه ای امن برای رژیم صهیونیستی بوجود می آورد.

وی با ابراز گلایه از دولت پاکستان تصریح کرد: این گروه در پاکستان آموزش دیده و پس از مسلح شدن در زمان مناسبی قصد ورود به ایران را داشته‌اند بنابراین تقاضای ما از مردم و دولت پاکستان توجه بیشتر به این مسایل است.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت در سال گذشته افزود: امسال نیز اعتبارات خوبی توسط دولت برای افزایش امنیت مرزها در نظر گرفته شده است که نوید دهنده اتفاقات خوب و مناسبی است.

کد خبر 300723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha