دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

پگاه شفتی: وقتی پای ابزارک‌ها به دنیای ما باز شد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت در گرما و سرما، ما را به حال خود رها کنند.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

 نمونه‌اش همين ابزارك‌هايي كه در اين صفحه معرفي شده‌اند؛ بعضي‌هايشان به آدم كمك مي‌كند گرما را تحمل كند و فضاي خنكي با هزينه و زحمت كم‌تري برايش پديد مي‌آورد. برخي از آن‌ها هم به شكل ديگري به حفظ سلامتي او كمك مي‌كنند. بهتر است خودتان بخوانيد.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

كريستال هوشمند

جدیدترین دست‌بند ردیاب با کریستال مرغوب زینتی، یک فناوری پوشیدنی است که میزان فعالیت کاربر را همراه با میزان کالری دریافتی‌اش محاسبه می‌کند تا مخصوصاً در فصل گرما، کاربر اطلاع دقیق‌تری از میزان سوخت‌وساز بدنش هنگام ورزش، کار و فعالیت داشته باشد. این دست‌بند مخصوص ورزشکارانی تهیه شده  که در فصل گرما ممکن است با خطر گرمازدگی یا کم‌آبی مواجه شوند. این دست‌بند در نگاه اول کاملاً شبیه یک دست‌بند زینتی است، اما یک کیت رایانه‌ای در زیر مهره‌ی کریستالی آن تعبیه شده تا در عین زیبایی هوشمند نیز باشد!

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

هي آفتاب مواظب باش

اگر در این گرما اهل آفتاب گرفتن هم هستید، یا همیشه در فضای باز و زیر آفتاب فعالیت می‌کنید، بهتر است این دستبند هوشمند را به مچتان ببندید. این دستبند به کاربر هشدار می‌دهد که به‌زودی دچار آفتاب سوختگی می‌شود یا باید از کرم ضدآفتاب بیش‌تری استفاده کند. هم‌چنین این دستبند کاربر را از نیازش به آب آگاه می‌کند تا جلوی دهیدراته شدن بدن را (عوارض ناشی از کم‌آبی) نیز بگیرد. این ابزارک می‌تواند قدم مهمی باشد در جلوگیری از سرطان پوست، چراکه امروزه ثابت شده بیش‌تر انواع سرطان‌های پوست ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید هستند.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

اجاق شمعي

اگر برای فرار از گرما دوست دارید به طبیعت پناه ببرید و خنک شوید این اجاق سفری، همراه خوبی برای شماست. دركل یک ژنراتور حرارتی است، اما به‌طور مشخص، یک اجاق‌گاز سفری است که با شمع کار می‌کند و می‌توان با آن غذاهای ساده پخت یا غذاهای قبلاً پخته شده را گرم کرد. جالب این‌جاست که این اجاق گاز کوچک برخلاف دیگر همنوعانش، برای انجام وظیفه نه به الکل نیاز دارد نه به گاز یا بنزین! تمام چیزی که لازم دارد یک شمع است و از همه مهم‌تر این‌که با همان شمع می‌تواند درحالی‌که غذا را آماده می‌کند، گوشی هوشمند کاربر را هم شارژ کند.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

كولر باهوش

شاید این درست همان‌چیزی باشد که عاشقان فناوری برای فرار از گرما به آن پناه می‌برند: یک خنک‌کننده‌ی هوشمند که از طريق بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر متصل است و کاربر با دادن برنامه‌ی موردنیازش می‌تواند این خنک‌کننده را هدایت کند. نگه‌داشتن درجه‌ي‌ هوای خانه بر اساس سلیقه‌ی کاربر، متعادل نگه‌داشتن مصرف با توجه به بودجه‌ای که کاربر برای مصرف انرژی به آن می‌دهد، اعلام دمای هوا و وضعیت آب و هوایی، کارهایی است که این خنک‌کننده‌ی هوشمند با کمک یک نرم‌افزار نصب‌شده روی تلفن‌همراه انجام می‌دهد.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

 

پنكه‌ي بي‌سيم

شايد پنكه‌اي كه سيم ندارد، برای فرار از گرما بهترین انتخاب باشد، پنكه‌اي که می‌تواند بدون برق کار کند و باتری شارژي آن می‌تواند تا 17 ساعت بدون وقفه پنکه را بچرخاند.

این پنکه تا 120 درجه، می‌چرخد و باد را در همه‌ی زوایا پخش می‌کند. به همین دلیل است که علاوه بر خاصیت خنک نگه‌داشتن هوا، می‌تواند برای خشک‌کردن دیوارهای خیس از رنگ در فصل تابستان، که چندان خبری هم از باد نیست به‌کار برود.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

بالشِ خنك‌كن!

یک بالش خنک در شب‌های گرم تابستان مثل یک رؤیا می‌ماند! حالا این رویه‌ي بالش که با یک ژل بدون بو پر شده، این رؤیا را تبدیل به حقیقت کرده است. کاربری که در طول شب از شدت گرما از خواب می‌پرد، می‌تواند این رویه‌ی خنک را در آغوش بگیرد و بدنش را با آن خنک کند.

کد خبر 300808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha