همشهری آنلاین: پزشکان انگلیسی از دولت این کشور درخواست کردند با تعیین مالیات ۲۰ درصدی برای نوشیدنی‌های قندی به مقابله با شیوع چاقی بپردازد.

  ضرورت تعیین مالیات برای نوشیدنی‌های قندی

به گزارش ايسنا، انجمن پزشکی انگلیس از دولت این کشور تقاضا کرد مقررات سفت و سختی را همچون اعمال مالیات روی مواد غذایی و نوشیدنی‌های ناسالم، کنترل استانداردهای اجباری بر مواد خوراکی موجود در تمامی مدارس و ممنوعیت فعالیت برخی از فروشگاه‌های توزیع کننده فست‌فودها در نظر گیرد.

پرفسور «شیلا هولینس» گفت: پزشکان به طور فزآینده‌ای در مورد تاثیر رژیم غذایی ناسالم نگران هستند که به طور معمول موجب می‌شود 70 هزار نفر در سال در این کشور جان خود را از دست دهند و همچنین بر بودجه درمانی باری را تحمیل می‌کند.

به گفته پزشکان، نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی با وجود دارا بودن مقدار بالایی کالری، ارزش غذایی محدودی دارند و مصرف آنها فرد را در مسیر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت قرار می‌دهد.

هولینس همچنین افزود: از تجربیات کشورهای دیگر دریافتیم اعمال مالیات روی مواد غذایی و نوشیدنی‌های ناسالم می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت سلامت مردم داشته باشند که یکی از موثرترین آنها اعمال مالیات روی نوشیدنی‌های قندی است.

به گزارش روزنامه گاردین، اکثریت مردم انگلیس به خصوص خانوارهای کم درآمد میزان کافی میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند بنابراین اعمال مالیات روی نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی می‌تواند هزینه یارانه اختصاصی برای میوه و سبزی‌جات مورد نیاز این خانواده‌ها را تامین کند.

کد خبر 300986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha