همشهری آنلاین: فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس گفت: توافق هسته‌ای ایران و غرب 'تاریخی' است و امیدواریم و انتظار داریم که این توافق تغییر شگرفی را در روابط ایران و همسایگانش و جامعه بین‌المللی رقم بزند.

فیلیپ هاموند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: هاموند بعد از قرائت بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین، افزود: با این توافق، برنامه هسته‌ای ایران تحت بازرسی‌های جدی قرار خواهد گرفت تا جامعه بین‌المللی اطمینان پیدا کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز بوده و خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: ما امیدواریم و انتظار داریم که این توافق تغییر شگرفی را در روابط ایران و همسایگانش و جامعه بین‌المللی رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون تمرکز ما بر اجرای کامل و سریع توافق خواهد بود، مدعی شد که با اجرای این توافق، اطمینان حاصل شود که سلاح هسته‌ای، خارج از دسترس ایران خواهد بود.

هاموند همچنین گفت: ما نگرانی منطقه را نسبت به الگوی تاریخی فعالیت‌های ایران، درک می‌کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی فرصت عظیمی برای ایرانی‌ها فراهم خواهد کرد تا درباره آینده کشور خود و نقش آن در منطقه تصمیم بگیرند.

هاموند افزود: ما به همکاری نزدیک با شرکای بین‌المللی خودمان ادامه خواهیم داد تا ایران را به ایفای نقش شفاف و سازنده در امور منطقه‌ای تشویق کنیم.

کد خبر 301089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha