چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گسترش استفاده از اینترنت در بین مردم آمریکا که امکان دسترسی به منابع خبری بسیار متنوعی را برای آنها فراهم کرده، افزایش بی‌اعتمادی آنها به رسانه‌های رسمی را باعث شده است.

 به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، به دلیل افزایش دامنه دسترسی مردم آمریکا به اینترنت [اعتیاد اینترنتی دارید؟ این تست مشخص می‌کند] از 20سال پیش تاکنون روند بی اعتمادی مردم به آنچه در رسانه‌های رسمی به عنوان اخبار به آنها ارائه می شود سیر صعودی یافته است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از نیمی از آمریکاییان دیگر چندان اعتمادی به پوشش خبری این رسانه‌ها ندارند.

روزنامه مذکور با اشاره به نتایج یک نظرسنجی که به تازگی توسط موسسه "پی یو" منتشر شده است، نوشت: اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی دلیل عمده نارضایتی خود از پوشش خبری رسانه‌های عمده و مشهور آمریکا را "پرداختن یکجانبه، جانبدارانه و نیز غیرمنصفانه آنها به اخبار و همچنین ارائه تصویری غیر دقیق از وقایع به هنگام تنظیم خبر که بعدها نیز در صورت اثبات اشتباه بودن آنها تصحیح نمی‌شوند، ذکر کردند."
این روزنامه در ادامه به نقل از مایکل دایمک که به عنوان کارشناس در این نظرسنجی شرکت داشته اشت، نوشت که ‪ ۵۵‬درصد پاسخ‌دهندگان به سئوالات دلایل متنوعی را برای ادعای خود مبنی بر عملکرد جانبدارانه و متعصبانه رسانه‌های عمده که با اغراض سیاسی همراه است ذکر کرده‌اند.

به عقیده این کارشناس، سهولت دسترسی به منابع خبری بسیار متنوع که تعداد زیادی از آنها از درجه وثوق بسیار خوبی هم برخوردارند باعث شده است افراد در انتخاب منابع خبری خود آزادی بیشتری داشته و بتوانند اخبار منابع مختلف را با هم مقایسه کنند.

در این میان کاربران اینترنت بی‌اعتمادی بیشتری به رسانه‌های عمده آمریکا [رسانه‌ها و تغییر در پارادیم‌های ذهنی] نشان داده‌اند به طوریکه ‪ ۶۴‬درصد اینترنت بازها نسبت به اخبار این رسانه‌ها ابراز بی‌اعتمادی کرده‌اند در حالیکه این میزان در میان مخاطبان تلویزیون تنها ‪ ۴۶‬درصد است.

بر اساس نتایج همین نظرسنجی، محبوبیت شبکه خبری بین‌المللی "سی ان ان" که عمده‌ترین رسانه خبری آمریکاست نیز از ‪ ۹۱‬درصد در سال ‪ ۱۹۸۷‬به ‪ ۷۲‬درصد در سال ‪ ۲۰۰۷‬کاهش یافته است.

کد خبر 30118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز