همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تشریح نقش توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی، اظهار امیدواری کرد که بتوان هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین کرد.

حمل و نقل

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از توافق هسته‌ای، در حوزه حمل و نقل می‌توانیم حمل و نقل مستقیم به ایران داشته باشیم؛ به طور مثال کشتی‌هایی که در جنوب خلیج فارس پهلو می‌گرفتند اکنون می‌توانند در سواحل ایران پهلو بگیرند و به این ترتیب هزینه حمل ونقل برای ایران کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی از تمام خطوط بین‌المللی هوایی که پروازهای خود را قطع کرده بودند، دعوت کرد که پروازهای خود را به ایران مجددا از سر بگیرند.

وی ادامه داد: ما با این توافق می‌توانیم به بازارهای جهانی دست یافته و سطح خدمات و امکانات خود را افزایش دهیم؛ علاوه بر این، با توافق صورت گرفته می‌توانیم امکان خرید مستقیم دسته اول از صادرکنندگان بزرگ در حوزه هوانوردی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه کشور در حوزه هواپیماهای کوتاه برد دچار مشکل است، گفت: ما در این حوزه با دو شرکت بزرگ هوایی در فرانسه مذاکره کرده و پس از توافق می‌توانیم ناوگان هواپیماهای کوتاه برد خود را مجهز کنیم؛ با بویینگ و ایرباس نیز مذاکره داشتیم و می‌توانیم توافق اولیه را در ماه‌های آتی عملیاتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین می‌کنیم و در این راستا به نوسازی و بازسازی دو شرکت هواپیمایی هما و آسمان خواهیم پرداخت.

آخوندی درباره حوزه ریلی کشور نیز گفت: ما می‌توانیم حداکثر توان تولید را در حوزه تامین واگن، لوکوموتیو و ریل داشته باشیم و همچنین با تولید کنندگان خارجی هم همکاری کنیم.

آخوندی گفت: با توافق هسته‌ای اکنون می‌توان محصولات کشاورزی و صنایع دستی را بدون ممنوعیت به آمریکا صادر کرد و به این ترتیب می‌توانیم اقدامات مثبتی در حوزه حوزه حمل و نقل داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خط هوایی ایران و آمریکا نیز گفت: الان برای اظهار نظر در این خصوص زود است.

کد خبر 301181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha