همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت متنوع هوایی در مناطق مختلف کشور در خصوص وزش باد شدید در جنوب کشور خبر داد.

وزش باد

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز (دوشنبه 29 تير) رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در مناطق واقع در البرز مرکزی و شرقی شامل استان‌های البرز، تهران، سمنان و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق رخ خواهد داد. شدت بارش نیز در استان‌های چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمان خواهد بود.

وی در ادامه در مورد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 30 و 31 تیر اظهار کرد: بارشهای پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی در استان تهران و مازندران و در ساعات بعد ازظهر رگبار و رعد وبرق در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب شرق رخ خواهد داد.

وظیفه یادآور شد: شدت بارش در روز سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان ، نیمه شمالی فارس، استانهای چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان و جنوب و غرب اصفهان و در روز چهارشنبه در غرب کرمان، استانهای فارس،چهار محال بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، غرب و جنوب اصفهان و شمال خوزستان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز دوشنبه به طور لحظه ای وقوع وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم و مرکزی پیش بینی می شود. طی سه روز آینده نیز همچنان در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد وخاک پیش بینی می شود که در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل با طوفان گرد وخاک همراه می باشد.

به گفته وظیفه همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به سبب رشد ابرهای جوششی و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش شدید باران و توفان های تندری پیش بینی می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: این بادهای شدید امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه غربی اصفهان و جنوب و شرق لرستان پیش بینی شده و در روز سه شنبه نیز باد شدید در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ، نیمه غربی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و شرق لرستان رخ خواهد داد.

وی در خاتمه به شهروندان و مسئولان این استان‌ها توصیه کرد تا تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی در مناطق یاد شده بکار گیرند.

کد خبر 301493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha