سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

علی اصغر محمدی: اسامی نفرات برتر گروه‌های آزمایشی پنجگانه کنکور سال ۹۴از سوی سازمان سنجش اعلام شد و به این ترتیب ماراتن آزمون سراسری امسال نیز به پایان رسید.

از امروز تبليغات گسترده و بزرگ‌نمايي مؤسسات آموزشي درباره شركت نفرات برتر كنكور در اين مؤسسات و اينكه كسب اين رتبه‌ها نتيجه شركت نفرات برتر در كلاس‌ها و استفاده از كتاب‌ها و جزوه‌هاي آموزشي آنها بوده آغاز مي‌شود.اما جست‌وجوهاي همشهري نشان مي‌هد نفرات برتر تقريبا روي كلاس‌هاي هيچ كدام از اين مؤسسات حساب نكرده‌اند و به جاي آن تلاش، پشتكار، مطالعه كتاب‌هاي درسي، برنامه‌ريزي دقيق و كمك‌هاي معلمان و حمايت‌هاي خانواده در موفقيت‌شان دخيل بوده است.

محمدرسول‌يزديان، رتبه دوم گروه آزمايشي رياضي و فني كنكور 94دانش‌آموز دبيرستان استعدادهاي درخشان شهيد قدوسي قم است و به همشهري مي‌گويد: انتظار نداشتم موفق به كسب رتبه دوم رشته رياضي شوم. تا يك‌ماه قبل از كنكور به‌طور ميانگين روزانه 6تا 7ساعت درس مي‌خواندم و از يك‌ماه مانده به كنكور روزانه 12تا 14ساعت از وقتم را صرف درس خواندن ‌كردم.در كلاس‌هاي مؤسسات كنكور شركت نكردم و فقط حدود 500هزار تومان براي تهيه كتاب‌هاي كنكور پول دادم».

سارا همتي،دانش‌آموز دبيرستان فرزانگان شماره يك تبريز كه در كنكور امسال حائز رتبه اول رشته علوم تجربي شده درباره موفقيتش به همشهري مي‌گويد:«تا بهمن 93به‌طور ميانگين روزانه 5تا 7ساعت درس مي‌خواندم و از بهمن به بعد روزانه 14ساعت درس مي‌خواندم.»او هم در كلاس‌هاي كنكور مؤسسات بزرگ كه تبليغات آنچناني دارند شركت نكرده و تأكيد مي‌كند كه توكل به خدا، پشتكار خودش، كمك‌هاي پدر و مادر و معلمانش موجب شده تا به اين موفقيت در كنكور سراسري دست پيدا كند. نفر اول گروه آزمايشي علوم تجربي كنكور 94مجموعا زير يك ميليون تومان براي تهيه كتاب‌هاي كنكور هزينه كرده ‌است.

كيانا تدبير واجاگاه،رتبه دوم علوم تجربي كه دانش‌آموز دبيرستان فرزانگان لنگرود است هم فقط در كلاس‌هاي مدرسه‌شان شركت كرده و به جاي حضور در كلاس‌هاي مؤسسات كنكور تنها برخي از اين كتاب‌ها را خريده است.او روزهايي كه به مدرسه مي‌رفته 6ساعت و در روزهاي تعطيل 10تا 12ساعت درس مي‌خوانده و براي حضور موفق‌تر در كنكور از تفريحات صرف‌نظر كرده‌ است.

وحيد بالازاده ‌مرشت، رتبه سوم گروه آزمايشي رياضي و فني كنكور امسال هم با تشكر از پدر و مادر و معلمانش كه نقش اساسي را در موفقيتش داشته‌اند مي‌گويد كه دانش‌آموز دبيرستان شهيد بهشتي(سمپاد) بابلسر است و در كلاس‌هاي كنكور خارج از مدرسه شركت نكرده‌ است. او معتقد است دانش‌آموزان با سعي و تلاش خود مي‌توانند در كنكور قبول شوند و نيازي به صرف هزينه‌هاي هنگفت و شركت در كلاس‌هاي كنكور مؤسسات آزاد نيست.بالازاده كه دست‌كم روزانه 6ساعت درس مي‌خوانده مي‌گويد در مجموع يك تا يك ميليون و 200هزار تومان براي كتاب‌هاي كمك درسي و كنكور هزينه كرده‌‌ است.

آناهيتا هدايتي،رتبه اول گروه آزمايشي هنر هم ديپلم رياضي را از دبيرستان فرزانگان شماره يك تهران گرفته، در پيش دانشگاهي تغيير رشته داده و در كنكور امسال در گروه آزمايشي هنر شركت كرده‌ است.او هم مي‌گويد:« در روزهايي كه مدرسه مي‌رفتم 5ساعت و در روزهاي تعطيل 10ساعت درس مي‌خواندم.چون منابع كنكور رشته هنر مختلف است حدود يك ميليون تومان هم براي تهيه كتاب‌هاي مورد نظر هزينه كردم.»

علي كياني‌نيستاني،نفر اول گروه آزمايشي علوم انساني نيز همانند ديگر نفرات برتر كنكور امسال در كلاس‌هاي كنكور آموزشگاه‌هاي آزاد شركت نكرده و مي‌گويد قصد دارد در رشته حقوق‌دانشگاه تهران تحصيلاتش را ادامه بدهد. وي هم پشتكار خودش را رمز موفقيت در كنكور مي‌داند و مي‌گويد: «به‌طور ميانگين روزي 13ساعت درس مي‌خواندم و آماده كنكور بودم و اين رتبه را غيرممكن نمي‌دانستم و در عين حال لطف خدا و كمك‌هاي خانواده و معلمان باعث شده در كنكور موفق شوم.»

پويا همدانيان ‌خوزاني، نفر اول كنكور در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز مي‌گويد:«ديپلم رياضي دارم و در كلاس‌هاي كنكور هيچ مؤسسه‌اي شركت نكرده‌ام. منتظر اعلام نتايج نهايي هستم تا رتبه‌ام در گروه رياضي مشخص شود.حالا هم ترجيح مي‌دهم در رشته برق دانشگاه صنعتي شريف ادامه تحصيل بدهم.»

اين تقريبا حكايت مشترك همه نفرات برتر كنكور امسال است. هر چند از همين روزها برخي مؤسسات و آموزشگاه‌هاي علمي آزاد و برگزار‌كنندگان كلاس‌هاي كنكور دست به‌كار شده و به طرق مختلف موفقيت‌هاي نفر برتر كنكور را نتيجه شركت در كلاس‌هاي خودشان جلوه مي‌دهند اما بدون كلاس كنكور هم مي‌توان موفق شد.

کد خبر 301542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha