همشهری آنلاین: نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جهت ترویج زایمان طبیعی و برخی همکاری‌ها برای افزایش باروری، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری تخصیص یافت.

نوزاد

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن رستمیان اظهار کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به دلیل وجود بار مالی زیاد که از 5 هزار تا 20 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، هنوز نیاز به بررسی بیشتری دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بعضی از بخش‌های این طرح با هزینه بالا، ممکن است حذف شود چراکه باید این بخش‌ها به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه می‌شد که اتفاق نیفتاده و فقط به صورت طرح در مجلس مطرح شده است.

وي با اشاره به اینکه طرح جمعیت و تعالی خانواده، طرحی جامع است که تمامی سنین از نوزادی تا سالمندی را شامل می‌شود، افزود: این طرح برای اینکه بتواند شاخص موالید را به جهت کیفی از جمله افزایش موالید، بهداشت، رفاه و اشتغال ارتقاء دهد، یک سری مشوق‌هایی در نظر گرفته است.

رستمیان گفت: این مشوق‌ها شامل لغو محدودیت‌هایی که از سال 72 اجرا می‌شد نظیر لغو محرومیت فرزند چهارم از دفترچه بیمه و افزایش مرخصی بعد از زایمان از 6 به 9 ماه بود که هنوز در برخی از سازمان‌ها به دلیل کمبود بودجه این قانون اجرایی نشده است.

کد خبر 301991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha