امیرحسین اعظمی: حسین فرکی، سرمربی سپاهان در حالی هدایت این تیم را در فصل جدید لیگ برتر برعهده خواهد داشت که تا همین یک‌ماه پیش از استقلال پیشنهاد داشت اما حاضر نشد تیمش را ترک کند.

حسین فرکی

فركي در مصاحبه با خبرنگار همشهري درخصوص رد پيشنهاد استقلال، وضعيت سپاهان، انتخابش به‌عنوان بهترين مربي فصل گذشته و مسائل مختلف ديگر به سؤالات پاسخ مي‌دهد.

  • فكر مي‌كرديد به‌عنوان بهترين مربي فصل گذشته انتخاب شويد؟

به هر حال اين انتخابي بود كه توسط برگزار‌كنندگان اين مراسم صورت گرفت و نسبت به بنده لطف داشتند. آنهايي كه نظر دادند از اهالي فوتبال، پيشكسوتان و رسانه‌ها بودند و مطمئنا براي اين انتخاب مسائلي را درنظر گرفتند.

  • ولي ظاهرا يحيي گل‌محمدي و عليرضا منصوريان از اينكه چنين عنواني را به‌دست نياوردند، ناراحت هستند؟

من فقط مي‌توانم در مورد خودم صحبت كنم و براي گل‌محمدي و منصوريان هم آرزوي موفقيت دارم. آنها از نظر فني و اخلاقي جزو مربيان خوب فوتبال ايران هستند و احترام خاصي برايشان قائل هستم. من معتقدم مربيان بايد براي رسيدن به هر موفقيتي صبر و حوصله داشته باشند. من هم در اين سال‌ها در تيم‌هاي مختلف كار كرده‌ام، قبلا هم دستيار بودم و حالا هم به‌عنوان سرمربي كارم را انجام مي‌دهم. همين فعاليت‌ها تجربيات يك مربي را زياد مي‌كند و همين تجربه بسيار مهم و تعيين‌كننده است. من راهي طولاني را طي كردم تا به اينجا رسيدم.

  • برخي نسبت به انتخاب‌هايي كه در مراسم بهترين‌ها صورت گرفت انتقاد كردند، مثلا ادينهو با كسب عنوان آقاي گلي ليگ برتر، به‌عنوان بهترين مهاجم ليگ انتخاب نشد. نظر شما چيست؟

هر سال چنين مسائلي وجود دارد و نظرها هم متفاوت است. به‌هرحال بايد اين مراسم‌ها برگزار شود تا ايرادها و اشتباهات هم مشخص شود. ديكته نانوشته هيچ وقت غلط ندارد. اتفاقا برگزاري چنين مراسمي خيلي هم خوب است و مي‌توان با دقت و بررسي بيشتر، اشتباهات را كمتر كرد.

  • عده‌اي معتقدند كه در مراسم برترين‌ها گرايش سازمان ليگ به سمت تقسيم جوايز بود تا اهداي جوايز. آيا شما هم‌چنين حسي را داشتيد؟

تا جايي كه مي‌دانم تاج و همكارانش سعي كرده بودند مراسم را به نحو احسن برگزار كنند تا هيچ‌گونه ذهنيت منفي ايجاد نشود. در نخستين دوره اين مراسم چنين ذهنيتي براي من هم به‌وجود آمده بود. در آن دوره براي عنوان برترين مربي و برترين مربي اخلاق كانديدا شده بودم، اما فقط به‌عنوان برترين مربي اخلاق انتخاب شدم. در دوره قبل تاج اعلام كرد كه در سال‌92 دقت بيشتري روي اين مسائل انجام خواهند داد و در آن سال به‌عنوان برترين مربي اخلاق و برترين مربي فو‌تبا‌ل انتخاب شدم. اعتماد من براساس استناد به صحبت‌هاي تاج است كه هيچ‌گونه دخل و تصرفي از سوي سازمان ليگ صورت نمي‌گيرد. در حال‌ حاضر كه چنين صحبت‌هايي به‌وجود آمده بهترين راه اين است كه سازمان ليگ شفاف‌سازي‌ كند و با قرار دادن اسناد و مدارك روي سايت به هر طريقي به اين صحبت‌ها پايان دهند.

  • منصور پورحيدري سرپرست استقلال گفته كه با شما تماس گرفته تا سرمربي اين تيم شويد. درست است؟

بله، درست است. من دستيار ايشان بودم و منصورخان به من لطف دارد. قبل از اينكه استقلال سرمربي‌اش را انتخاب كند با من تماس گرفت ولي من به باشگاه سپاهان متعهد بودم و نمي‌توانستم به پيشنهاد پورحيدري پاسخ مثبت بدهم.

  • دليل اينكه پاسخ منفي داديد فقط همين بود؟

بله.

  • اگر با سپاهان قرارداد نداشتيد به استقلال مي‌رفتيد؟

من نمي‌توانم آينده را پيش‌بيني كنم در ضمن وقتي به من پيشنهادي داده مي‌شود طبيعي است كه روي آن پيشنهاد فكر مي‌كنم.

  • در مورد سپاهان صحبت كنيد. آيا در فصل نقل و انتقالات از عملكرد باشگاه رضايت داشتيد؟

به‌ هر‌ حال اولويت ما در نقل و انتقالات رفع كمبودها و خلأها بود. با جايگزين كردن چند بازيكن به نام‌هاي لئوناردو پادواني، حبيب گرداني، وحيد نجفي و رضا ميرزايي كه از تيم جوانان به ما ملحق شده بود نواقص را رفع كرديم. در مقابل جواهير سوكاي، امير احمدي، اميرحسين كريمي و اميرحسين مرادمند از تيم جدا شدند كه بيشتر به‌خاطر خودشان بود تا بازي‌هاي بيشتري را انجام دهند و آبديده‌تر شوند. در فصل جاري توجه بيشتري به جوانان خواهيم داشت. يكي ديگر از اولويت‌هاي اين فصل سپاهان حفظ بازيكنان اصلي ليگ چهاردهم بود.

  • برخي معتقدند كه سپاهان مدعي اصلي كسب قهرماني است و در هفته‌هاي نخست مي‌تواند فاصله زيادي را با تيم‌هاي ديگر ايجاد كند. نظر خودتان چيست؟

فو‌تبا‌ل به واسطه غيرقابل پيش‌بيني بودن از ورزش‌هاي ديگر جذاب‌تر است. در فو‌تبا‌ل مدرن نمي‌توانيم نتايج را پيش‌بيني كنيم و به‌واسطه آماده‌سازي‌ خوب حتما نبايد نتايج خوبي را كسب كنيم. تيم‌هاي ديگر هم مدعي كسب قهرماني هستند. از هفته‌ نخست براي قهرماني استارت مي‌زنيم و تلاش مي‌كنيم كه بار ديگر قهرمان ايران شويم. از الان نمي‌توانيم درباره نتايج‌مان قضاوت كنيم.

به‌ هر‌ حال قرعه ليگ برتر باب ميل ما نبود و نمي‌خواستيم در دور رفت در بازي‌هاي سخت ميزبان باشيم. اين قرعه به اين معني است كه كار سختي خواهيم داشت و بايد از تمام پتانسيل‌ سپاهان و شرايط ميزباني بهره ببريم. هو‌اد‌ا‌ران نبايد در اين بازي‌ها ما را تنها بگذارند، چرا كه به حمايت‌هاي آنها احتياج داريم. در كنار ذوب‌آهن، فولاد و پر‌سپوليس نمي‌توان از سايپا هم گذشت. اين تيم در فصل جاري متحول شده و از مدعيان ليگ برتر است. آنها هميشه بدون حاشيه بوده‌اند و فو‌تبا‌ل خوبي را به نمايش مي‌گذارند. اگر تمام امتياز اين 5 بازي را كسب كنيم كار بزرگي را انجام داده‌ايم.

کد خبر 302318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha