اسباب‌بازی‌ها خیلی مهم‌اند. آن‌ها در دوران کودکی و نوجوانی در شکوفایی خلاقیت و هوش نقش مهمی دارند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۵

البته شكل اسباب‌بازي‌هاي امروزي با اسباب‌بازي‌هاي قديمي كاملاً فرق كرده است.آشنايي با بازي‌هاي قديمي نگه‌د‌اري از ميراث فرهنگي يك كشور است. حالا نخستین جشنواره‌ي ملی اسباب‌بازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مركز آفرينش‌هاي كانون   از12تا 16 مرداد بارويكرد فرهنگي برگزار مي‌شود.

جشنواره‌ي ملی اسباب‌بازی در پنج بخش اصلی مسابقه، نمایشگاه تولیدات و دست‌آوردهای حوزه‌ي اسباب‌بازی، سمینار علمی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جنبی برپا خواهد شد.

برگزاری مسابقه بین طراحان و تولید‌کنندگان اسباب‌بازی در دو بخش جداگانه، برپایی نمایشگاه‌ ویژه‌ي طراحان، فروشندگان، تولیدکنندگان و بازرگانان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نهادهای مردمی، نمایشگاه عروسک‌های بومی و محلی، نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فكري در حوزه‌ي اسباب‌بازی و طرح‌های منتخب اسباب‌بازی، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

در همین حال برگزاری همایش‌ با موضوع «طراحی، تولید، اقتصاد و کارآفرینی در توسعه‌ي صنعت اسباب‌بازی» و کارگاه‌های علمی و برنامه‌های جنبی مانند مراسم افتتاحیه و رونمایی از تولیدات جدید کانون پرورش فكري، برگزاری کارگاه‌های آموزش ساخت اسباب‌بازی برای کودکان، آیین پایانی و قدردانی از برترین‌ها، برگزاری جشن بزرگ عروسک‌ها و برپایی بازارچه‌ي فروش عروسک‌های دست‌ساز برای بچه‌ها بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

در بخش جنبي نمايشگاه قرار است كه كودكان و نوجوانان كاردستي بسازند و اين كاردستي‌ها را به فروش برسانند. در ضمن بخشي از اين نمايشگاه به احياي بازي‌هاي بومي كشور‌مان اختصاص دارد و مسابقه‌هاي بازي‌هاي بومي مثل هفت سنگ و... در اين جشنواره برگزار خواهد شد. مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فكري در خیابان حجاب واقع است.

 

کد خبر 302394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha