سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

در فاصله بیش از ۷‌ ماه تا برگزاری هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار، بازار گمانه‌زنی درباره نامزدها و برندگان احتمالی داغ شده و هر روز فهرستی تازه از فیلم‌های برگزیده منتشر می‌شود.

اين در حالي است كه با وجود مثال‌هاي نغز سال‌هاي اخير، كارشناسان همچنان پاييز را فصل جوايز سينمايي و رونمايي از فيلم‌هاي پراميد مي‌دانند.به گزارش همشهري، از 3جشنواره سينمايي ممتاز سال ميلادي برلين و كن برگزار شده‌اند و فقط ونيز مانده كه آن هم شهريورماه برندگانش را معرفي مي‌كند. از ميان 40فيلمي كه براي نامزدي در اسكار 2016صاحب اميد فراوان هستند، حدود 30فيلم تا امروز به نمايش درآمده يا در ونيز روي پرده مي‌روند و به‌نظر مي‌رسد كه فصل پاييز نمي‌تواند در رو كردن يك برگ برنده نقش اصلي را ايفا كند.

«هتل بزرگ بوداپست» كه سال گذشته در اسكار هشتاد و هفتم نامزد 9جايزه شده بود، در جشنواره برلين 2014 و تقريبا يك سال پيش از برگزاري مراسم اسكار به نمايش درآمد. سال پيش از آن هم «نبراسكا» در فصل بهار و جشنواره كن روي پرده رفت و بعد از حدود 9‌ماه توانست در شب اهداي جوايز اسكار بدرخشد. براي برخي فيلم‌ها امسال هم‌چنين مسيري در پيش است و انتظار مي‌رود كه در ميان نامزدهاي كسب جوايز، نمايندگاني از جشنواره‌هاي برلين و كن حضور داشته باشند.

پس از ونيز جشنواره‌هايي چون تلورايد، تورنتو، نيويورك و لس‌آنجلس هم گروهي از فيلم‌هاي مهم امسال را نمايش مي‌دهند. «عشاء رباني سياه» با بازي جاني دپ كه در ونيز به نمايش درمي‌آيد، «45سال» اندرو هيگ كه در برلين اكران شد، مستند «ايمي» عاصف كاپاديا كه خارج از مسابقه كن روي پرده رفت، «دور از اجتماع خشمگين» كه بهار امسال به نمايش عمومي درآمد، «مكبث» جاستين كورزل پس از كن، «استيو جابز» دني‌بويل و« درنده‌هاي بي‌سرزمين» از فيلم‌هاي پراميد اسكار هشتاد و هشتم هستند.

اين نام‌ها در حالي مطرح مي‌شود كه هنوز فهرست فيلم‌هاي خارجي متقاضي حضور در بخش اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان اعلام نشده و فقط «پسر شائول» مجارستان پس از بردن نخل طلايي كن، چشم به درخشش در اسكار دارد.

کد خبر 302401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha