چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در ادامه نبرد علیه گروه های تروریستی تکفیری شکست تازه ای را به تکفیری های داعش در محور عملیاتی مثلث تدمر در جبهه میانی سوریه وارد آوردند.

مرحله دوم عملیات آزادسازی تدمر سوریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق، درعملیات تازه ارتش و مقاومت در این منطقه،جاده تدمر و بیش از دویست کیلومتر مربع از مناطق اطراف همین جاده کاملا از چنگ داعش آزاد شد.

مواضع و خودروهای منهدم شده داعش بیانگر شدت نبرد در مرحله دوم عملیات پیشروی به سمت شهر باستانی تدمر است.

یکی از سربازان ارتش سوریه در خصوص عملیات تدمر گفت : به تکفیریها می گوییم که این نبرد تا نابودی کامل آنها ادامه دارد ، ما به یاری خدا در این نبرد پیروزیم.

تکفیریهای داعش که در پی این عملیات، در دشت تدمر و ارتفاعات آن پراکنده شده ، متحمل ضربات سنگینی از نیروهای ارتش و مقاومت شده اند و آرامش نسبی موجود در این منطقه هم حاکی از پذیرش واقعیت میدانی تازه از سوی تکفیریهاست.

نیروهای ارتش و مقاومت هم در حال تثبیت مواضع تازه خود پس از این پیشروی هستند و مواضع داعش همچنان مورد حمله جنگنده های ارتش سوریه قرار می گیرد.

تکفیریهای داعش هم پیش از فرار از منطقه تاسیسات موجود از جمله یک مرکز پمپاژ گاز واقع در اطراف جاده ارتباطی تدمر را تخریب و منهدم کردند.

با این عملیات جاده ارتباطی مرکز استان حمص به تدمر به طول صدوپنجاه کیلومتر کاملا آزاد شده است و گشتی های ارتش سوریه هم در حال تامین امنیت این جاده هستند.

افسر سوری مستقر در منطقه علمیات هم به خبرنگار صداوسیما گفت : ماموریت ما تامین امنیت تاسیسات نفتی و گازی وهمچنین تامین تردد خودروها در این جاده و اطراف آن است، آماده ایم تا با هرگونه تلاش تکفیریها برای نفوذ به این مناطق مقابله کنیم.

یکی دیگر از این افسران می گوید : امنیت جاده تدمر/ حمص را به طور شبانه روزی می کنیم ، با این پیشروی وضعیت تامین جاده هم خیلی بهتراز قبل است.

کد خبر 302494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha