همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه ماهانه ۱۸ میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود، از بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی یک نفر به بانک سرمایه خبر داد.

شهاب‌الدین غندالی

فارس نوشت: شهاب‌الدین غندالی ظهر امروز در نشست با اعضای مجلس مشورتی معلمان، نمایندگان مدیران و بازنشستگان استان همدان با بیان اینکه در سال جاری یک‌هزار و 125 میلیارد تومان سود از محل صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضای صندوق پرداخت شد، اظهار کرد: بانک‌های کشور 200 هزار میلیارد تومان طلبکار هستند که تاکنون مبلغی وصول نشده است.

وی تصریح کرد: معلمان باید انجام امور خود را از بانک سرمایه تقاضا کنند تا تمام کارهای آنها در این بانک انجام شود.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: سپرده واقعی هر فرهنگی در بانک سرمایه باید مبلغ 700 هزار تومان باشد که این مبلغ در حال حاضر 70 هزار تومان است.

وی با تأکید بر اینکه صدمات جبران‌ناپذیری در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان وارد شد، افزود: در چند سال گذشته زیان‌های انباشته شده در زمینه صندوق فرهنگیان صورت گرفته است.

غندالی با اشاره به زیان‌های انباشته شده بیمه معلم در سال گذشته افزود: در دولت قبلی قراردادی با بیمه معلم منعقد شده که زیان وارد شده آن به مبلغ 48 میلیارد تومان بوده که نیمه سال قبل این بیمه قطع و سهم آن به بیمه ایران واگذار شد.

وی با اشاره به بدهی یک شخص به بانک سرمایه عنوان کرد: در سال 91 شخصی مبلغ 700 میلیارد تومان از بانک سرمایه از محل صندوق ذخیره فرهنگیان تسهیلات گرفت که تاکنون پرداخت نکرده است.

در این میان، یکی از فرهنگیان با صدای بلند فریاد زد «اسم این فرد را بیاوردید» که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: نمی‌توانم، اما موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای احقاق حقوق قانونی باید با تدبیر پیش رفت، خاطرنشان کرد: به دلایل مختلفی نمی‌توان نام این شخص را آورد زیرا سهام بانک سرمایه در بورس صفر می‌شود.

غندالی یادآور شد: فردی که با صد واسطه چنین تسهیلاتی اخذ می‌کند، به طور حتم ابزار برخورد با ما را هم دارد پس باید دقت کرد که سنجیده و به صورت قانونی پیش رفت.

وی ابراز داشت: در این بین افرادی هستند که برای کسب سود، به دنبال شلوغ کردن فضای جامعه هستند که نباید اجازه برهم زدن جو را به آنها داد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: دولت ماهانه 16 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که حقوق 8 هزار نفر از حساب بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: با چنین وضعیتی افزایش حقوق معلمان یک امر انحرافی است و ما باید با صندوق ذخیره فرهنگیان و با خرید سهام از صندوق ذخیره، از سود آن به اعضا پرداخت کنیم.

غندالی با تأکید بر اینکه همه امور معلمان در گرو معیشت است، بیان کرد: حداقل کار ما ارائه سود قابل توجه از محل صندوق به معلمان عضو است که بتوانند گذران زندگی کنند.

وی یادآور شد: امروز با وجود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه در پتروشیمی کشور، میزان سهم پتروشیمی در گذشته دو سهم بود که این سهم در حال حاضر به هشت سهم رسیده است.

  • جامعه‌ دارای معلم فقیر خود فقیر می‌شود

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه جامعه‌ای که معلمش چه به لحاظ مالی و چه اجتماعی فقیر باشد جامعه هم فقیر است، عنوان کرد: باید به دنبال راهی از طریق سرمایه‌گذاری برای بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان پیدا کرد.

وی افزود: ماهانه 18 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود که این مبلغ از پنج درصد حقوق معلمان تأمین می‌شود.

غندالی با اشاره به اینکه امسال 40 هزار نفر فرهنگی بازنشسته می‌شود که باید 400 میلیارد تومان به آنها پرداخت شود، عنوان کرد: سهم معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان با یک مبلغ اضافی که روی آن گذاشته می‌شود، به فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود.

وی گفت: امسال هر ماه بخشی از فرهنگیان بازنشسته شدند در حالی که در سال‌های قبل فقط در مهرماه بازنشستگی‌ها اعلام می‌شد.

کد خبر 302510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha