دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

علی مرسلی : این ستون به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکترجون اختصاص دارد.

دوچرخه

هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این ستون بر عهده‌ي خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست!

سؤال: سلام دکتر جون. من از حمام که درآمدم سرم را خشک کردم. ولی وقتی پدرم مرا دید گفت: «چرا موهات خیسه؟» من الآن در جست‌وجوی پزشک متخصص هستم تا علت خیس بودن موهایم را بیابم.

الناز کاظمی

جواب: سلام. من مثل يك پزشک متخصص خبره، چند فرضيه براي مشكلي كه به آن اشاره كرده‌اي دارم:

فرضيه‌ي اول اين است كه موهای تو از اول خیس بوده و حمام بيچاره نقشي در خيس‌شدن آن نداشته است. اما چه‌طور؟ چه‌طورش را من نمي‌دانم. شاید از اول موخیس متولد شده‌ای و بعد از تولد كسي حواسش به خشك‌كردن موهایت نبوده است. يا از کجا معلوم كه در قطب زندگی نمی‌کنی كه زمستان که به حمام می‌روی، تا فرارسیدن تابستان موهایت خشک نشود؟!

فرضیه بعدی این است که سشوار شما سوخته و احتمالاً المنت گرم‌کن داخلش نیاز به تعویض دارد؛ اتفاقي كه طبق پيش‌بيني من و تحقيقات دانشمندان هيچ‌كدام از اعضاي خانواده مسئوليتش را نمي‌پذيرند!

فرضيه‌ي سوم بیماری‌اي است به  اسم «کورخیسی» (مثل کوررنگی). افراد کورخیس در تشخیص موهای خیس از موهای خشک مشكل دارند و براي حل مشكلشان حتماً بايد به يك متخصص پوست، حمام و مویایی مراجعه کنند!

اما اگر بخواهيم از منظر تخصصي نگاه كنيم، خیس‌بودن مو در هیچ کدام از کتاب‌های پزشکی بیماری محسوب نمی‌شود. موهای خیس اتفاقاً خيلي هم خوب است؛ چون مثل هواكش عمل مي‌كند و به‌خصوص در اين تابستان بيش از اندازه گرم، موجب خنک‌شدن مغز آدم می‌شود!

کد خبر 302566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha