همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ایران دارای رتبه علمی هفدهم در جهان است، گفت: این موقعیت در حالی رقم خورده که بسیاری از مجلات و انتشارات علمی دنیا به واسطه تحریم‌ها اجازه چاپ مقالات علمی و نتیجه دستاوردهای محققان و اساتید برجسته ایرانی را ندارند.

به گزارش ايرنا، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در هشتمین گنگره پزشکان مسلمان در مشهد، با يادآوري وعده‌های مهم دکتر حسن روحانی درباره توجه به حوزه بهداشت و درمان، افزود: خوشبختانه در این زمینه تا کنون موفق عمل شده به طوری که هم اکنون بهداشت و درمان به مبحث اولویت‌دار دولت بدل شده است.

  • همه ایرانیان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

وی بیان کرد: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که همه ایرانیان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که برای اکثریت آنان رایگان است.

  • 10 ميليون ايراني در دولت يازدهم بيمه شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت یازدهم بالغ بر 10 میلیون نفر بیمه شدند، افزود: در 575 بیمارستان دولتی خدمات با کمک هزینه و پرداخت سهم دولت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت های پزشکی در ایران در زمینه نانو، سل‌تراپی، بازسازی سلول‌های انسانی و علوم شناختی اظهار کرد: افتخار داریم بگوییم تنها مرکز پیوند کبد کشور در شیراز بالاترین میزان پیوند یعنی بیش از 600 پیوند را به نام خود زده است.

وی از پیوند قلب، روده و پانکراس به عنوان دیگر اعمال جراحی پیوند در ایران نام برد و گفت: هم اکنون پیوند مغز استخوان در کشورمان 25 سال سابقه دارد.

  • برنامه وزارت بهداشت براي توسعه گردشگري سلامت

قاضی‌زاده هاشمی افزود: امروز به سمت فناوری و خلق ثروت در حوزه علم پزشکی حرکت می‌کنیم و می‌توانیم بگوییم نه تنها دیگر اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم بلکه با تربیت نیروی تحصیلکرده حتی در زمینه گردشگری سلامت نیز موفقیت‌های رو به رشدی حاصل شده است.

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تنها پنج دانشکده پزشکی در کشور فعالیت داشت که این شمار امروز به 91 دانشکده رسیده و بالغ بر 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت دارد.

وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی متوسط عمر ایرانیان 55 سال بود که امروز به 73 سال افزایش یافته است.

  • راه‌اندازی دانشگاه‌های بین‌المللی علوم پزشکی در نجف، بیروت و کربلا

وی ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه‌های بین‌المللی علوم پزشکی در نجف، بیروت و کربلا و استفاده از اساتید برجسته ملسمان و ایرانی را پیشنهاد داد.

کد خبر 302599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha