جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

علی صابری: شهرداری یک نهاد خدماتی ازجمله خدمات اجتماعی است و‌ ای کاش بحث خون‌های آلوده سیاسی و شهرداری تهران متهم به سیاست‌زدگی نمی‌شد؛ ضمن اینکه فرهنگسرای انقلاب در بحث نمایش یک فیلم مستند با موضوع خون‌های آلوده کار سیاسی انجام نداده است.

علی صابری

بنده حدود ۱۳ سال است پرونده خون‌هاي آلوده را پيگيري مي‌كنم و با اطمينان مي‌گويم شهرداري تهران هرگز در اين موضوع ورود نداشته است.از نظر من اكران مستندي در فرهنگسراي انقلاب در مورد پرونده خون‌هاي آلوده كه مجوز هم داشته و از فيلترهاي متعدد رد شده هيچ اشكالي ندارد و جلوگيري از پخش اين فيلم موجب مي‌شود خواسته يا ناخواسته انتشار فيلم به سمت شبكه‌هاي اجتماعي و غيرمجاز برود.

اگر اين فيلم در فرهنگسراي انقلاب به نمايش درنيايد، كجا اكران شود؟ فرهنگسرايي كه كارش مشخص است و در چارچوب‌هاي نظام قرار دارد، قرار بود در شرايط خاص اين فيلم را نمايش دهد. اتفاقاً يكي از بچه‌هاي اصلاح‌طلب با من تماس گرفت كه اين فيلم در فرهنگسراي انقلاب نمايش داده مي‌شود و شما هم در اين مراسم حضور يابيد. بنابراين، اين مراسم فراتر از بحث اصولگرايي و اصلاح‌طلبي بود.

حتي در خود فرانسه هم‌چنين اتفاق‌هايي زياد مي‌افتد و نهادهاي اجتماعي بدون دخالت دولت اعتراض‌هاي خود را مطرح مي‌كنند. دولت مي‌بايست اجازه مي‌داد با رعايت خطوط قرمز قانوني ازجمله پرهيز از اعمال خشونت، اين مستند نمايش داده شود تا نهادهاي اجتماعي اعتراض خود را در قالب كار هنري به نمايش بگذارند. حتي به عقيده من اعتراض‌هاي خياباني برخي جوانان هم اشكال نداشت و مي‌بايست خواست ملت ايران به اطلاع دولت فرانسه مي‌رسيد.

دولت حتي اگر به هر دليل انعكاس اين مطلب را به وزير خارجه فرانسه به مصلحت نمي‌داند، نمي‌بايست با عبارت‌هايي چون «اين كارشكني عليه دولت است» يا «مستنداتي براي آن وجود ندارد» وزيران بهداشت و دادگستري اين كار را توجيه مي‌كردند. وزير بهداشت به جاي طرح اين مسائل بايد عذرخواهي و اعلام كند كه احكام قضايي مربوط به پرونده خون‌هاي آلوده را انجام مي‌دهد و حتي به‌صورت نمادين احكام چند پرونده را اجرا كند.

حداقل كاري كه وزير مي‌توانست انجام دهد اين بود كه اجازه دهد وزارت امور خارجه يا دستگاه‌هاي امنيتي پاسخ اعتراض‌ها را بدهند نه اينكه وزارت بهداشت كه خودش محكوم اين پرونده است، از آن دفاع كند. چرا وزير بهداشت از اقدام‌هاي فرانسه دفاع مي‌كند و عليه مردم موضع مي‌گيرد؟‌اي كاش مي‌دانستيم آيا وزير بهداشت از جزئيات پرونده مطلع است؟ حداقل ايشان يك‌بار اين پرونده را مطالعه و وظايف داخلي خود را اجرايي كند.

  • عضو شوراي شهر تهران - وكيل پرونده خون‌هاي آلوده
کد خبر 302633

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha