شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرمای ۴۹ درجه‌ای در قصر شیرین مردم را از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ خانه‌نشین کرده است.

گرما

به گزارش ایرنا، قصرشیرین یکی از شهرستان های گرمسیر کشورمان است که تابستان‌های طولانی و گرمش را همه می‌شناسند ولی تابستان امسال بروز پدیده خشکسالی باعث شده تا این منطقه با موج گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه شود.

اگر چه مردم شهرستان گرمسیری قصرشیرین به گرمی زیاد هوا در روزهای تابستان به ویژه در مرداد ماه عادت دارند اما موج بی‌سابقه گرمای این روزها (بین 48 تا 49 درجه) باعث شده که بیشتر مردم برای رهایی از گرما علاوه بر استفاده از کولرهای آبی به خرید کولرهای گازی روی بیاورند تا بتوانند اندکی هوای گرم را تعدیل و خنک کنند.

گرمای این روزهای هوای قصرشیرین از نیمه دوم مرداد تا نیمه نخست شهریور ماه که در اصطلاح محلی به خرماپزان (فصل برداشت خرما) معروف است شاید کم سابقه نباشد ولی در سال‌های اخیر به دلیل کاهش نزولات آسمانی و مشکل کم آبی و بحران آب در کنار حضور هر چند باره ریزگردها و آلودگی هوا شاهد افزایش دما در نیمه اول مرداد ماه بوده‌ایم.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: موجی از گرما که روزهای اخیر این شهرستان را فرا گرفته نوسان دمای هوا بین 48 تا 49 درجه سلسیوس بالای صفر را به دنبال داشته است و برهمین اساس شهروندان گرمای طاقت فرسایی را تحمل می‌کنند.

حیدر چوپانی افزود: پیش‌بینی می‌شود که موج گرمای هوا تا چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: البته از ابتدای تابستان شهروندان قصرشیرینی گرمای بالای 40 درجه‌ای را تجربه کرده اند که در بیشتر روزها، دمای هوا به 45 درجه سلسیوس بالای صفر نیز می‌رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق 27 هزار نفر جمعیت دارد و از شهرستان‌های گرمسیری این استان و کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 302703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha