همشهری آنلاین: رییس انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی تولید این محصولات را عاری از هرگونه مشکل دانست و پرمصرف‌ترین محصولات این سه بخش را اعلام کرد.

لوازم آرایشی

ایسنا نوشت: رضا صحرایی با بیان اینکه مطلقا مشکلی برای تولید محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نداریم، گفت: از دو سال پیش تاکنون هیچ مشکلی برای تامین مواد اولیه وجود نداشته و بازار نیز مملو از تولیدات داخل است.

وی با اشاره به نحوه تامین مواد اولیه تولید این محصولات اظهار کرد: چگونگی تامین مواد اولیه در مورد محصولات مختلف متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت برای محصولات شوینده بیش از 80 درصد از مواد اولیه از داخل کشور تامین می‌شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی ادامه داد: در عین حال در مورد محصولات بهداشت فردی وابستگی به خارج از کشور بیشتر و در حوزه محصولات آرایشی نیز وابستگی به خارج از کشور بسیار زیاد است.

صحرایی با اشاره به پرمصرف‌ترین محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: در مورد محصولات شوینده بیشترین مصرف کشور را پودرها و مایعات شوینده مثل ظرفشویی و ... دارند.

وی افزود: در حوزه محصولات بهداشتی، صابون و شامپوها بیشترین مصرف را در بین مردم به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن مایعات بدن‌شوی و دستشویی قرار می‌گیرند. همچنین در حوزه بهداشت دهان و دندان نیز خمیردندان‌ها بیشترین فروش را در بین محصولات دارند.

رییس انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی بیشترین مصرف را در بین لوازم آرایشی مربوط به انواع کرم‌ها و پس از آن رژ لب‌ها دانست و گفت: در حوزه محصولات بهداشتی و شوینده می‌توان گفت قاچاق زیاد وجود ندارد اما در بحث لوازم آرایشی با معضل بسیار زیاد پدیده قاچاق روبرو هستیم.

کد خبر 302718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha