همشهری آنلاین: طالبان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای از طریق سایت اینترنتی خود، اخبار روز گذشته را مبنی بر مرگ جلال الدین حقانی بنیانگذار و رهبر اصلی گروه تروریستی شبکه حقانی تکذیب کرد.

 طالبان مرگ رهبر شبکه تروریستی حقانی را تکذیب کرد

به گزارش ايرنا، در این بیانیه آمده است که اخبار روز گذشته رسانه های مختلف درباره مرگ جلال الدین حقانی کاملا بی اساس است.

این بیاینه می افزاید: جلال الدین حقانی قبلا بیمار بود ولی الان در سلامت کامل بسر می برد و هیچ مشکلی هم ندارد.

جلال الدین حقانی، پدر سراج الدین حقانی رهبر فعلی گروه تروریستی شبکه حقانی است که بعد از سقوط رژیم طالبان در افغانستان در سال 2001 میلادی، یک گروه شبه نظامی به نام شبکه حقانی را با هدف ضربه زدن به نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان و همچنین مبارزه با دولت کابل ایجاد کرد.

جلال الدین حقانی یکی از افرادی بود که در زمان جنگ شوروی سابق در دهه 1980 نیز به عنوان یک از عوامل اصلی نیروهای افغانستان حضور داشت.

وی در زمان حکومت رژیم طالبان در افغانستان به رهبری ملا محمد عمر، یکی از اعضای کابینه این رژیم بود و تصدی وزارت امور مرزهای افغانستان را در آن رژیم برعهده داشت.

جلال الدین حقانی، در زمان جنگ شوروی سابق با افغانستان در دهه 1980، ارتباط نزدیک با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) داشت.

براساس اسنادی که ویکی لیکس اخیرا درباره فعالیت های جاسوسی عربستان فاش کرد، عبدالعزیز ابراهیم صالح سفیر سابق عربستان در پاکستان در سال 2012با شبکه حقانی از طریق ملاقات های مستقیم با نصیرالدین حقانی یکی پسران جلال الدین حقانی، با این شبکه تروریستی ارتباط داشت.

شبکه حقانی، یکی از دلایل اختلافات آمریکا با پاکستان است. آمریکا پاکستان را متهم به عدم برخورد قاطع با این گروه تروریستی می داند.

کد خبر 302723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha