شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر تالار «مولوی» با تأکید بر اینکه این تالار برای افتتاح در مهرماه آماده می‌شود، از انتشار فراخوان اجراهای این مرکز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نمایش

به گزارش ايسنا؛ امیرحسین حریری بیان کرد: مراحل تعمیر تالار مولوی با سرعتی خوب و تقریبا مطابق برنامه زمان‌بندی‌ شده پیش می‌رود و پیمانکار در حوزه‌های مختلف به صورت دو شیفت کار می‌کند تا همان‌طور که پیش از این اعلام شد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه دوباره شاهد بازگشایی تالار مولوی و آغاز فصل جدیدی از اجراهای این مرکز باشیم.

او درباره اینکه این مرحله از تعمیرات در چه بخش‌هایی دنبال می‌شود، گفت: تقریبا اقدامات مربوط به ابنیه تمام شده و در مرحله کف سازی و نازک‌کاری هستیم، یعنی با توجه به طراحی‌هایی که تصویب شده و متریال‌های خریداری شده وارد بخش لابی و فضای اداری شده‌ایم و بعد از آن به پلاتوهای مجموعه هم خواهیم رسید.

وی درباره تجهیزاتی که قرار است در سالن‌های تالار مولوی نصب شوند هم توضیح داد: بسیاری از تجهیزات تأسیساتی یا ارتقا پیدا کرده یا خریداری می‌شوند، مثل تهویه مطبوع که تاکنون از سیستم‌های ساده‌ای استفاده می‌شد اما اکنون ضمن استفاده از تجهیزات استانداردی که قبلا وجود داشت، شاهد انجام کارهای اساسی از جمله ارتقا و خرید تجهیزات جدید هستیم. همچنین سیستم‌های برق سالن هم کاملا به روز شده و در بخش سیم‌کشی و کابل ابزاری جدید استفاده شده‌اند.

حریری ادامه داد: در حوزه نور، تصویر و صدا هم ضمن خریداری و نصب تابلوهای برق و اتمام کابل کشی‌های لازم، بسیاری از تجهیزاتی که نصب خواهند شد مشکلاتی را که پیش از این وجود داشت برطرف می‌کنند و تلاش شده از وسایل استاندارد و جدیدی استفاده شود.

او درباره وضعیت ایمنی سالن هم با اشاره به مقاوم سازی سالن که انجام آن برای یک بنای 40 ساله کاری سخت و ضروری بود، افزود: موضوع اطفاء و هشدار حریق سالن در تالار مولوی مورد توجه قرار گرفت و اگر بتوانیم دستگاه اطفاء حریق را هم خریداری کنیم، شرایط مطلوبی برای حضور هنرمندان، تماشاگران و اجرای نمایش‌ها وجود خواهد داشت.

مدیر تالار مولوی در ادامه درباره اینکه آیا اجراهای نمایشی که قرار است در این مجموعه به صحنه روند مشخص شده است یا خیر؟ گفت: در این مدت دوستان مختلفی درخواست‌هایی را مطرح کردند که آن‌ها را پس از طی شدن مراحل قانونی و براساس فراخوان بررسی می‌کنیم. البته فراخوان تالار مولوی با توجه به آیین‌نامه اجرایی آن تصویب شده و در روزهای آتی پس از آماده شدن سایت جدید منتشر می‌شود.

حریری گفت: با این حال برای ماه‌های اول اجرا برنامه‌ریزی خاصی داریم که با توجه به تأکیدی که بر ماهیت تالار مولوی داریم تصمیم‌گیری خواهد شد، چرا که توجه به آثار نسل جوان و دانشگاهی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، ضمن اینکه سعی می‌کنیم علاوه بر آثار جوانان و دانشگاهی از اجرای آثار حرفه‌ای نیز بهره‌مند باشیم.

کد خبر 302733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha