همشهری آنلاین: دادستانی کل امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور ۴۱ نفر را به اتهام تلاش برای براندازی دولت به منظور ایجاد خلافتی از نوع خلافت داعش محاکمه می‌کند.

امارات

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، محاکمه‌های گروهی از این دست به اتهامات تروریستی در امارات که تا حد زیادی از خشونت دور بوده، بی‌سابقه است.

دادستان کل امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مظنونان این پرونده که شامل اتباع امارات و کشورهای دیگر هستند، به تاسیس گروهی با ایدئولوژِی تروریستی - تکفیری به منظور تصاحب قدرت و ایجاد خلافت متهم می‌باشند.

این افراد همچنین به شکل دهی شبکه‌هایی برای آموزش افرادی جهت استفاده از سلاح و ساخت مواد منفجره به منظور تدارک برای حمله به خاک امارات متهم شده‌اند.

به گفته دادستان‌های اماراتی، مظنونان این پرونده با سازمان‌های تروریستی خارجی در تماس بوده‌اند تا به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک شود.

براساس این گزارش، امارات عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا است که از سپتامبر سال گذشته در سوریه علیه مواضع این گروه حملات هوایی انجام داده است.

امارات ماه گذشته قانون جدیدی را تصویب کرد که به موجب آن افراد محکوم به عضویت در گروه‌های تکفیری با دوره‌های طولانی مدت زندان یا حتی مجازات مرگ روبرو می‌شوند.

تکفیری‌ها، مسلمانانی را که از برداشت افراطی‌شان از اسلام پیروی نکنند، مرتد تلقی می‌کنند و آنها را مستحق مجازات مرگ می‌دانند.

کد خبر 302876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha