دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

اجرا در زمین تنیس یک مجموعه فرهنگی تاریخی، نخستین تجربه کارگردانی یک بازیگر مشهور سینما و تلویزیون، صراحت لهجه داریوش مهرجویی در تماشای تئاتر، بازگشت حسین کیانی به تئاتر پس از ۴ سال و به صحنه آمدن یکی از متن‌های درخشان علیرضا نادری از مهم‌ترین خبرهای عرصه تئاتر ایران در روزهای منتهی به نیمه مرداد است.

ستاره اسکندری و مهدی سلطانی در «‌سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» بازی می‌کنند.

به گزارش همشهري، حميد پورآذري كه سابقه اجرا در سوله‌اي در فرهنگسراي بهمن با حضور كودكان و نوجوانان افغانستاني را در كارنامه دارد، اين روزها براي به صحنه بردن تازه‌ترين تجربه كارگرداني خود سراغ زمين تنيس مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد رفته و «سال ثانيه» را تا آخرين روزهاي دومين‌ماه تابستان داغ 94در فضاي روباز اجرا مي‌كند. نمايشنامه اين اجراي 70دقيقه‌اي را نشمينه نوروزي نوشته كه هر روز ساعت 20به صحنه مي‌رود.

بسياري از هنردوستان‌رؤيا نونهالي را با بازي در سريال‌هاي پليسي مهدي فخيم‌زاده به‌خاطر مي‌آورند. اين بازيگر پس از سال‌ها حضور روي پرده يا قاب كوچك تلويزيون، در نخستين تجربه كارگرداني در عرصه تئاتر از 4مرداد كمدي «تارتوف» مولير را در تالار شمس به صحنه برده است. محسن حسيني، مريم بوباني، ‌رؤيا بختياري، محمدهادي عطايي، شيرين اسماعيلي و... ديگر بازيگران نمايش 105دقيقه‌اي در كنار خود نونهالي هستند كه تا 31مرداد ساعت 20اجرا مي‌شود.

«سعادت لرزان مردمان تيره‌روز» از نمايش‌هاي مورد توجه اين روزهاست كه نخستين بار 15سال پيش براساس متني از عليرضا نادري در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و خوش درخشيد. محسن عليخاني اين نمايش را در سالن باران روي صحنه آورده و تقريبا با همان گروه بازيگران هر روز ساعت 19:45اجرا مي‌شود و آخرين فرصت براي تماشاي آن 16مرداد است. فهيمه امن‌زاده، پونه عبدالكريم‌زاده، فرزين صابوني، ستاره اسكندري، مهدي سلطاني و شهرام حقيقت‌دوست بازيگران سعادت لرزان مردمان تيره‌روز هستند.

تئاتر پايتخت در روزهاي گرم ميانه مرداد باز هم يادي از مرحوم محمود استادمحمد كرده و يكي از نمايشنامه‌هاي دوست‌داشتني او را روي صحنه برده است. «آسيد كاظم» به كارگرداني سارا داروفروش تا ۳۱ مرداد هر روز ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد پرويز فني‌زاده اجرا مي‌شود و ميثم شمسيان، حميدرضا ونايي، مهدي علي‌نژاد، عباس خداورديان، سيدحسام‌الدين شريفي، مصطفي مقيمي، حميدرضا داوري، محمود هدايتي، اسماعيل قاسمي، اميرحسين سير، سارنگ بهمني، مهدي‌للهي و خشايار خرم بازيگران آن هستند.

  • كدام هامون؟ كدام هامون‌باز؟

محمد رحمانيان كه «هامون‌بازها» را 24تا 26مرداد ساعت 18:30در تالار وحدت اجرا مي‌كند، شايد حالا از حضور خالق فيلم سينمايي «هامون» در ميان تماشاگران پشيمان شده باشد. داريوش مهرجويي پس از تماشاي هامون‌بازها، لب به انتقاد از اجراي تازه رحمانيان گشود و در سخناني بي‌پروا چنين گفت: تعداد بازيگرها هم برايم گنگ بود و نمي‌دانستم به چه دليل انتخاب و اينگونه اجرا شده‌اند. با توجه به اينكه «هامون‌بازها»ي ماني حقيقي را ديده‌ام، به‌نظرم رسيد اشاره‌هايي كه به او مي‌شود هم خيلي غيرمنصفانه و بي‌مورد است. البته رحمانيان حق را به مهرجوي داده است. حالا با اين پيش‌زمينه، مي‌توانيد شما هم تماشاگر اين نمايش 100دقيقه‌اي با بليت‌هاي 25تا 55هزار توماني باشيد. علي عمراني، مهتاب نصيرپور، اشكان خطيبي، هومن برق‌نورد و... در هامون‌بازها بازي مي‌كنند.

 

کد خبر 302989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha