سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

جواد نصرتی: پیروزی یک بر صفر آرسنال برابر چلسی در بازی کامیونیتی‌شیلد انگلیس، هرچند به انتظار بلندمدت هواداران آرسنال برای پیروزی برابر آبی‌ها پایان داد اما انتظارها برای اینکه روابط ۲سرمربی تیم به ساحل آرامش برسد را به زمانی احتمالا خیلی دور منتقل کرد.

لندن باز هم روی آرامش را ندید

بعد از پيروزي يك بر صفر آرسنال - قهرمان جام‌حذفي- برابر چلسي، قهرمان ليگ برتر انگليس در فصل گذشته، آرسن ونگر سرمربي توپچي‌ها و ژوزه مورينيو همتايش در چلسي نه‌تنها با هم دست ندادند كه در پايان بازي، خصومت تاريخي بين خودشان را تازه و تشديد كردند. توپچي‌ها در 13بازي قبلي كه مورينيو سرمربي آبي‌ها بوده هرگز نتوانسته بودند تيم همشهري را ببرند و پيش از اين، در 8ساعت بازي فوتبال هم موفق نشده بودند به چلسي گل بزنند. براي خود ونگر هم اين يك دستاورد شخصي است چون او قبلا هرگز موفق نشده بود مورينيو را شكست بدهد. اين دستاوردها و حتي رسيدن جام بازي خيريه كاميونيتي شيلد به آرسنال زير سايه تازه شدن رقابت مورينيو و ونگر قرار گرفت.

مورينيو در انتهاي بازي زماني كه بازيكنان آرسنال بعد از گرفتن جام پايين مي‌آمدند در مسير آنها قرار گرفت و با همه آنها دست داد به جز ونگر كه پشت سرش قرار گرفت تا - اينطور كه به‌نظر مي‌رسد- با دشمن ديرينه‌اش دست ندهد. هر دو مربي بعد از بازي تلاش زيادي كردند تا اين موضوع را كم‌اهميت نشان بدهند و مورينيو حتي گفت كه دست ندادن با ونگر، پايان دنيا نيست؛ «شما تصاوير را مي‌بينيد. معلوم است كه من كجا ايستاده‌ام. من آنجا براي تبريك گفتن به ‌برنده‌ها ايستاده بودم. فقط كسي در حالي مي‌توانست با من دست ندهد كه خودش اينطور بخواهد. وقتي كسي به سمت من نمي‌آيد، مشكلي نيست، ماجرايي پشت آن نيست، اين دست ندادن پايان دنيا نيست.»

ونگر هم از سوي ديگر با صحبت‌هاي دوپهلويي از بي‌احترامي طرف مقابل صحبت كرد؛ «من با چند نفر دست دادم اما خودم فكر نمي‌كنم كه اتفاق خاصي افتاده باشد. من به شغلم اينطور نگاه مي‌كنم كه همه بايد به هم احترام بگذارند.»

سابقه بين 2مربي يكي از پرتنش‌ترين روابط مربيان ليگ برتر انگليس است. سال گذشته مورينيو همتاي فرانسوي‌اش را «استاد ناكامي» خوانده بود و ونگر هم سرمربي سابق رئال مادريد را متهم كرده بود كه به ديگران بي‌احترامي مي‌كند.

به جز اين حواشي نسبتا غيرفوتبالي، اين بازي سطح جديدي از فوتبال براي آرسنال و حتي مي‌شود گفت چلسي بود. توپچي‌ها با ايده مشخصي براي پيروزي در اين بازي به ميدان رفتند و از گل الكس اوكسليد چمبرلين به خوبي دفاع كردند تا در پايان برنده باشد. در اين بازي، چلسي مالكيت توپ بيشتري داشت اما نتوانست به خوبي از فرصت‌هاي اندكش استفاده كند و تنها 2ضربه روي دروازه داشت. يك فرصت خوب گلزني آنها را كه يك ضربه ايستگاهي از اسكار بود پتر چك دروازه‌بان فصل گذشته چلسي گرفت. چك تنها خريد نسبتا بزرگ آرسنال در تابستان بود كه خيلي زود برابر تيم سابقش قرار گرفت و مشخص بود كه حضورش در دروازه آرسنال، تأثيرگذار بوده است.

مورينيو بعد از اين بازي، مشخصا به بازي دفاعي توپچي‌ها اشاره كرد و گفت:‌ «تيم بهتر باخت و تيم دفاعي‌تر برنده شد. آنها همانطور كه من هميشه مي‌گويم عملگرا بودند يعني گل زدند و نخوردند. كارشان خوب بود و بايد تبريك گفت. شما (خبرنگاران) در چنين شرايطي ‌مي‌گوييد كه يك تيم جلوي دروازه اتوبوس پارك كرده است اما من مخالف اين حرف هستم. من در چنين شرايطي مي‌گويم كه يك تيم سازماندهي خوبي داشته است و به آن احترام مي‌گذارم.»

ونگر هم بعد از بازي گفت كه چيزي كه مهم است، ‌پيروزي تيمش برابر چلسي است و نه خودش برابر مورينيو؛ «براي تيم خيلي خوب بود تا از اين مانع عبور كند. براي من اما اصلا مهم نبود. چون اين بازي بين آرسنال و چلسي است و نه 2مربي آن. اين دو تيم هستند كه برابر هم بازي مي‌كنند.»

کد خبر 303031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha