سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس مازندران گفت:مراسم معنوی وداع با شهدا ۱۹ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.

 عبدالله ملکی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، عبدالله ملکی امروز 13 مردادماه 94 در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه تشییع پیکر جمعی از شهدای غواص گفت:پیکرهای برخی از این شهیدان هیچ جراحتی نداشتند که این نشان می‌داد که آنها زنده به گور شده بودند.

وی افزود: پیکرهای مطهرپنج شهید در منطقه فاو،۱۷۵ شهید در منطقه ابوفلوس،هشت شهید در شلمچه،21 شهید در مجنون،40 شهید در شرق دجله و جاده خندق و 21 شهید در منطقه زبیدات به دست آمد.از 175 شهید غواص و خط شکن بیش از 50 نفر از لشکر« 25 کربلا»ی مازندران بودند.مازندران در عملیات کربلای 4 تعداد 338 شهید داد که 40 نفرشان غواص بودند.

ملکی گفت:روز 23 تیرماه طی نشستی ستادی به نام ستاد استقبال و تکریم شهدا با پنج کمیته در استان تشکیل و مقرر شد که این ستاد در سطح شهرستان نیز تشکیل شود. پیکرهای شهدای غواص 14 مرداد از تهران تحویل گرفته و از 15 مرداد استقبال از این شهدا از رامسر شروع می‌شود و طی برنامه‌ریزی این شهدا از هفت محور تشییع می‌شوند.استقبال از 30 شهید غواص و خط‌ شکن مازندران صبح روز 15 مرداد در رامسر شیرود و تنکابن و عصر همان روز در نشتارود، عباس‌آباد و سلمانشهر برگزار می‌شود.

ملکی ادامه داد:صبح روز 16 مرداد در چالوس و نوشهر و عصر همان روز در رستم‌رود،ایزدشهر و محمودآباد مراسم تشییع برگزار در صبح روز 17 مرداد مراسم استقبال در آمل و از ساعت 15 تا 18 این مراسم در بابل برگزار خواهد شد.صبح روز 18 مرداد هم در پل سفید و عصر همان روز در زیرآب و شیرگاه نیز مراسم استقبال برگزار خواهد شد.این مراسم صبح روز 19 در قائمشهر هم برپا خواهد شد.

به گفته وی در روز 20 مردادماه مراسم تشییع شهدا از میدان شهدا تا میدان ساعت از ساعت 8:30 برگزار خواهد شد.

کد خبر 303080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha